عصر بازار

هیئت تجاری ۵۰ نفره ایتالیا وارد تهران شد

عصر اعتبار- استاندار استان مارکه ایتالیا در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: به همراه هیات ۵۰ نفره‌ای متشکل از ۴۳ نماینده بخش خصوصی استان خود به ایران سفر کرده است.

هیئت تجاری ۵۰ نفره ایتالیا وارد تهران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیات تجاری استان مارکه ایتالیا در تهران، تاکید کرد: ایران علاقه‌مند است از تجربیات ایتالیا در ارتباط با همکاری نزدیک و مستمر دانشگاه‌ها و حوزه صنعت و تجارت بهره ببرد.

    ولی‌ا... افخمی‌راد در این دیدار افزود: طبق تحقیقات ما در استان مارکه ایتالیا با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر بیش از 150 هزار شرکت کوچک و متوسط وجود دارد و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با تکیه بر فنونی که در مسیر آموزشی خود کسب می‌کنند، قادرند حتی در حین تحصیل نیز کسب‌وکاری مفید و درآمدزا برای خود داشته باشند.

    وی اظهار داشت: ارتباط نزدیک و سایه ‌به سایه دانشگاه و صنعت، خلایی است که در کشور ما احساس می‌شود؛ به همین دلیل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منتظرند که یا دولت برای آنها شغلی فراهم کند و یا به استخدام بخش خصوصی درآیند این در حالی است که نظام آموزشی و اقتصادی ایتالیا به گونه‌ای شکل گرفته که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با کارآفرینی نه تنها موجب اشتغال و کسب درآمد خود می‌شوند بلکه برای دیگران هم زمینه اشتغال را فراهم می‌آوند. 

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه باید از این نوع تجربیات ایتالیا در ایران هم استفاده شود، خاطرنشان کرد: زمینه‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی، پژوهشی، صنعتی و معدنی،  جهانگردی، توریسم و هتل‌سازی وجود دارد.

    رئیس سازمان توسعه تجارت، در ادامه به تغییر نگاه به ایران در فضای پسابرجام اشاره کرد و گفت: ایران آماده همکاری با دنیا است و با توجه به اینکه مسئولیت کمیسیون مشترک دو کشور برعهده سازمان توسعه تجارت ایران است ما به دنبال راه‌های افزایش همکاری‌ها و تعاملات با ایتالیا در راستای توسعه و پیشرفت روز افزون کشورمان هستیم.

    کری شولی استاندار استان مارکه ایتالیا نیز در این دیدار اظهار داشت: به همراه هیات 50 نفره‌ای متشکل از 43 نماینده بخش خصوصی استان خود به ایران سفر کرده‌ایم.

    وی اظهار داشت: ما امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم زمینه‌های همکاری مشترک با ایران در بخش‌های مختلف را یافته و وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم.

    هیات تجاری استان مارکه ایتالیا امروز به استان مازندران سفر می‌کنند تا از مراکز تولیدی این استان بازدید و با تجار و بازرگانان آن منطقه به صورت رو در رو مذاکره کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی