عصر بازار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

وثیقه ۲۵۰میلیارد ریالی بازیکن سابق فوتبال را به اجرا می گذاریم

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خریداران برنج رهنی از شرکت بازرگانی دولتی ایران(از جمله فوتبالیست سابق)، طبق قانون موظف به پرداخت بدهی خود هستند درغیراین صورت وثیقه آنها را به اجرا می گذاریم.

وثیقه ۲۵۰میلیارد ریالی بازیکن سابق فوتبال را به اجرا می گذاریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی قنبری روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال فعالیت شرکت توسعه کشت دانه های روغنی در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون، برنج این شرکت به صورت رهنی به خریداران فروخته شده و زمان پرداخت فرا رسیده است؛ اگر پرداخت انجام نشود، وثیقه آنها به اجرا گذاشته می شود.
    وی، مبلغ فروش برنج به فرزند اسطوره فوتبال را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با احتساب سود آن باید 250 میلیارد ریال به شرکت بازرگانی دولتی پرداخت شود.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: زمان فروش رهنی برنج به این شخص 6 ماه بوده که هم اکنون نه تنها مدت زمان وصول این پول به پایان رسیده است بلکه تاکنون دو بار تمدید شده و آنها موظف به پرداخت هستند.

    ** کمبودی در زمینه ذخایر استراتژیک برنج نداریم
    قنبری در ادامه افزود: ذخایر استراتژیک برنج شرکت به اندازه کافی است و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

    ** وجود دلالان عامل اصلی گرانی شکر
    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، وجود دلالان را دلیل اصلی گرانی شکر دانست و گفت: با ایجاد فضای روانی برای نشان دادن کمبود این کالا در بازار، عده ای سعی دارند، بازار شکر را به هم بزنند.
    وی با بیان اینکه روزانه حدود 10 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه می شود، افزود: تقاضا محدود است و فقط بخش کمی از آن خریداری می شود.

    ** 99 درصد پول کلزاکاران پرداخت شد
    قنبری درباره خرید کلزا نیز گفت: امسال 62 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که 99 درصد پول آن معادل 1500 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

    ** خرید 6 میلیون و 600 هزارتن گندم
    وی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 6 میلیون و 600 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که 60 درصد پول گندم کاران تامین و پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی