عصر بازار

ارایه تسهیلات متنوع از سوی بانک مسکن برای کمک به خانه دار شدن مردم

عصر اعتبار- دولت تدبیر و امید به بانک مسکن ماموریت داده تا تسهیلات متنوعی برای خانه دار شدن متقاضیان مسکن در سطح کشور پرداخت کند و علاوه بر تامین مسکن مورد نیاز افراد فاقد مسکن از این طریق به رونق ساخت و ساز و ایجاد اشتغال نیز کمک شود.

ارایه تسهیلات متنوع از سوی بانک مسکن برای کمک به خانه دار شدن مردم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک مسکن به عنوان یکی از بانک های دولتی کشور و تنها بانک تخصصی حوزه مسکن ماموریت خود را از سال گذشته با آغاز پرداخت تسهیلات منطبق با سیاست های پولی و بانکی دولت تدبیر و امید آغاز کرده و دو بسته تسهیلاتی برای خانه دار شدن افراد نیازمند به مسکن ارایه کرده است.
    مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان نیز در راستای اطلاع رسانی به مردم استان در زمینه آشنایی مردم با بسته های تسهیلاتی این بانک عصر روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به تشریح این دو بسته و نحوه پرداخت آن پرداخت.
    رسول مالمیر با اعلام اینکه دو بسته تسهیلاتی از سوی این بانک به متقاضیان مسکن ارایه شده است گفت: حساب صندوق پس انداز و تسهیلات بدون سپرده برای ساخت مسکن از جمله این دو بسته است که متقاضیان با مراجعه به شعب بانک مسکن در استان می توانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.
    او در تشریح بسته حساب صندوق پس انداز یکم گفت: در این بسته تسهیلاتی برای شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت در قبال سپرده گذاری 300میلیون ریالی هر شش ماه یک برابر تسهیلات پرداخت می شود.
    او سقف این تسهیلات را 600میلیون ریال ذکر کرد و افزود: سپرده باید 12ماه در بانک مسکن باشد و بعد از آن دو برابر مبلغ سپرده معادل 600میلیون ریال تسهیلات به نرخ سود 11درصد با بازپرداخت 12ساله و اقساط ماهیانه حدود هفت میلیون ریال پرداخت می شود.
    او همچنین به تشریح حساب پس انداز مسکن زوجین نیز اشاره کرد و گفت: شرایط این تسهیلات همانند تسهیلات حساب صندوق پس انداز یکم است و به یک زوج جوان یک میلیارد و 200میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
    وی دیگر تسهیلات بانک مسکن را اوراق گواهی حق تقدم اعلام کرد و گفت: برای شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت تا سقف 500میلیون ریال بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت می شود اما متقاضیان باید 98میلیون ریال در شرکت فرابوس ودیعه گذاری کنند و تسهیلات به نرخ 17.5درصد دریافت نمایند.
    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه به تشریح بسته دوم تسهیلات بانک مسکن پرداخت و با اعلام اینکه این نوع تسهیلات برای ساخت مسکن پرداخت می شود و نیازی به سپرده گذاری ندارد گفت: این نوع تسهیلات که با نرخ 18درصد پرداخت می شود به متقاضیان در مرکز استان برای ساخت مسکن به روش سنتی 900میلیون ریال، به روش صنعتی یک میلیارد و 100میلیون ریال و به روش فناوری نوین یک میلیارد و 300میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
    *** تسهیلات بافت فرسوده فرصتی برای مقاوم سازی مسکن
    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه سخنان خود به تشریح تسهیلات مربوط به بافت فرسوده کردستان نیز اشاره کرد و گفت: سقف این تسهیلات برای مرکز استان 400میلیون ریال و برای شهرستان ها 300 میلیون ریال است و نیازی هم به سپرده گذاری ندارد.
    مالمیر با بیان اینکه نرخ سود این نوع تسهیلات 18درصد است افزود: قرار است دولت 10درصد این نرخ سود را به عنوان یارانه تقبل کند و متقاضیان تنها هشت درصد سود پرداخت نمایند که تاکنون این طرح اجرایی نشده است.
    او دوران بازپرداخت تسهیلات بافت فرسوده را نیز 12ساله اعلام کرد.
    به گفته وی هر فرد تنها می تواند یک نوع تسهیلات از بانک مسکن برای مسکن دار شدن دریافت کند و به طور همزمان امکان بهره مندی از دو نوع تسهیلات برای یک فرد وجود ندارد.
    او روال کار برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده را مراجعه متقاضیان به شرکت عمران و مسکن سازان استان کردستان اعلام کرد و گفت: مدارک متقاضیان از سوی این شرکت به شعب بانک مسکن ارجاع داده می شود و از این طریق متقاضیان می توانند تسهیلات خود را دریافت نمایند.
    *** پرداخت 442میلیارد ریال تسهیلات در کردستان
    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال تاکنون 442میلیارد ریال تسهیلات توسط این مدیریت در سطح استان پرداخت شده است گفت: در بخش بافت فرسوده 20میلیارد ریال برای 54واحد، تسهیلات ساخت مسکن 86میلیارد ریال برای 160واحد، 160فقره وام ازدواج و 326میلیارد ریال از محل فروش اقساطی برای 820واحد پرداخت شده است.
    مالمیر با بیان اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در استان نداریم افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ، در پرداخت تسهیلات محدودیت داشتیم اما امسال این محدودیت وجود ندارد.
    *** 465میلیارد ریال معوقات تسهیلات مسکن روستایی
    مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه به 465 میلیارد ریال معوقات مسکن روستایی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سال های گذشته برای بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن در روستاها پرداخت شده اما اکنون روستاییان اقساط آن را پرداخت نمی کنند.
    مالمیر با بیان اینکه در زمان پرداخت این تسهیلات وثیقه از متقاضیان اخذ نشده و به صورت چرخشی افراد ضامن هم شده اند افزود: در زمان پرداخت تسهیلات اطلاع رسانی نادرستی از سوی مسوولان وقت مبنی بر اینکه این تسهیلات بلاعوض است و نیازی به بازپرداخت ندارد انجام شده و اکنون روستاییان نیز تقصیری ندارند و مشکل را مسوولان وقت به وجود آورده اند.
    به گفته او 99درصد تسهیلاتی پرداختی در این حوزه توسط متقاضیان بازپرداخت نشده و به صورت معوقه مانده است.
    او همچنین سایر معوقات این بانک را 298میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این بخش به تدریج معوقات را وصول می کنیم و مشکلی زیادی نداریم چرا که وثیقه مطمئن هم از متقاضیان گرفته ایم.
    *** پرداخت حدود 10هزار میلیارد ریال به مسکن مهر
    مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه 10هزار میلیارد ریال تسهیلات به 38هزار واحد مسکن مهر در استان از سوی بانک مسکن پرداخت شده است گفت: از این میزان تسهیلات 23هزار واحد تقسیط شده است.
    او اظهار کرد: همچنین به 10هزار و 928واحد مسکن روستایی نیز تسهیلات پرداخت شده است.
    مالمیر به پرداخت تسهیلات ارزی هم در بانک مسکن کردستان اشاره کرد و افزود: سه شعبه ارزی در استان کردستان در شهرهای بانه، مریوان و سنندج آمادگی پرداخت تسهیلات ارزی را دارند.
    او تعداد شعب بانک مسکن در استان کردستان را 24شعبه با 196نفر پرسنل ذکر کرد و گفت: تمام تلاش پرسنل این بانک ارایه خدمات مطلوب به مردم، محرومیت زدایی در استان و کمک به خانه دار شدن مردم ذکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو