عصر بازار

نشست نمایندگان ایران، آمریکا و بانک های بین المللی در لندن به تعویق افتاد

عصر اعتبار- یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد نشست نمایندگانی از بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی که قرار بود روز سه شنبه با هدف بررسی مساله تبادلات بانکی با ایران، در لندن برگزار شود، به تعویق افتاده است.

نشست نمایندگان ایران، آمریکا و بانک های بین المللی در لندن به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: این نشست با هدف گفت وگو درباره بن بست جاری در روند ازسرگیری روابط بانک ها با ایران قرار بود برگزار شود که به تعویق افتاده است.
    این سخنگو عنوان کرده که تاریخ برگزاری این نشست در حال بررسی است اما اشاره ای به دلیل تعویق این نشست یا تاریخ جدید برگزاری آن، نداشت.
    سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت لندن امیدوار است بانک های این کشور بتوانند به شرکت های انگلیسی که می خواهند با ایران تجارت کنند، حمایت مالی ارائه دهند.
    فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر در نشستی در مجلس عوام عنوان کرده بود قرار است عصر روز سه شنبه نشستی در لندن با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران و وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی به منظور بررسی مسایل مرتبط با تعاملات بانکی با ایران، برگزار شود.
    وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه در این نشست، در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان پارلمان درباره مساله تعاملات بانکی با ایران، گفت: قرار است نشستی با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری و نمایندگان بانک های بین المللی در لندن برگزار شود.
    فیلیپ هاموند گفت: «امروز بعداز ظهر دیداری بین بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی مستقر در لندن برگزار می شود تا در این زمینه، پیشرفت هایی حاصل شود».
    وی افزود: ما تلاش می کنیم تا مردم ایران بتوانند از منافع توافقی که یک سال پیش صورت گرفت، بهره مند شوند.
    منابع آگاه پیشتر گفته بودند ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران قرار بوده است در این نشست حضور داشته باشد که به دلایلی، این سفر قطعی نشده است.
    جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر اردیبهشت ماه در دیدار با مقامات ارشد بانک های انگلیسی و اروپایی در لندن اطمینان داده بود که از سرگیری تعاملات بانکی با ایران در چارچوب توافق هسته ای وین بلامانع است.
    وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست بین المللی ضد فساد به لندن سفر کرده بود، در جلسه اش با مقامات بانکی گفت: ما می خواهیم این را مشخص کنیم که تعامل قانونی با ایران درچارچوب توافق هسته ای، برای بانک ها بلا مانع است.
    وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که هدف از این جلسه شنیدن نگرانی های بانک ها و تلاش برای رفع آنهاست.
    منابع انگلیسی در آن زمان گفتند جان کری در این جلسه که علاوه بر روسای بانک های انگلیسی، لرد لامونت فرستاده ویژه دیوید کامرون در امور تجاری به تهران، فیلیپ هاموند وزیر خارجه ، ساجد جاوید وزیر تجارت و توسعه انگلیس و ده مقام ارشد بانک های اروپایی نیز حضور داشتند، تلاش کرد تا در این جلسه نگرانی بانک های اروپایی را نسبت به جریمه های سنگینی که پیشتر بابت همکاری بانکی با ایران متحمل شده اند مرتفع سازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی