عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی ایران خبر داد

آغاز فعالیت گازپروم‌بانک روسیه در ایران

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی ایران گفت بانک گازپروم، یکی از ۳ بانک بزرگ روسیه،‌در حال آغاز فعالیت خود در ایران است.

آغاز فعالیت گازپروم‌بانک روسیه در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی ایران به بلومبرگ گفت بانک گازپروم در میان دیگر بانک‌های روسی در حال آغاز فعالیت خود در ایران است.

    کمیجانی ادامه داد وی مذاکراتی با بانک‌های بزرگ روسیه در سن‌پترزبورگ داشته است.

    به نوشته خبرگزاری تاس، حضور بانک‌های روس برای افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور و گسترش شرکت‌های روس در بازار ایران، شرط لازم است.

    در ماه مارس 2016، نشستی در محل بانک مرکزی روسیه میان نمایندگان بانک‌های بزرگ روسیه و موسسات اعتباری ایران برگزار شد همچنانکه مقامات بانک‌های مرکزی دو کشور در مورد اولویت‌های همکاری‌های بانکی، گشایش دوجانبه حساب‌های متناظر توسط سازمان‌های اعتباری و تسریع حل و فصل مبادلات تجاری خارجی گفتگو کردند. همچنین در این نشست نمایندگان وزارت خارجه روسیه و سفارت ایران در روسیه، مقامات بورس روسیه، آژانس جی‌اس سی روسیه برای اعتبار صادرات و بیمه سرمایه‌گذاری، ونشکونوم بانک، سازمان‌های اعتباری ایرانی در روسیه حضور داشتند.

    همچنین مسکو و ایران در مورد استفاده گسترده‌تر از ارزهای ملی در تسویه حساب‌های دوجانبه گفتگو کردند.

    گازپروم بانک یکی از 3 بانک بزرگ روسیه است و در فهرست بانک‌های اروپای مرکزی و شرقی، در جایگاه پنجم قرار دارد. این بانک در مالکیت شرکت گاز طبیعی روسیه «گازپروم» قرار دارد. این بانک روسی به عنوان یک موسسه مالی جهانی خدمات گسترده بانکی و سرمایه گذاری برای بیش از 45 هزار شرکت ارائه می‌کند و حدود 3 میلیون مشتری خصوصی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی