عصر بازار

بازار سرمایه محل توسعه فرهنگ‌سازی مالی در اوج رکود اقتصادی

عصر اعتبار- خدارحمی گفت: به نظر می رسد با توجه به حضور استار تاپ ها و ایده های نوآورانه در فاینکس ۲۰۱۶ اقدام بسیار خوبی از سوی متولیان بازار سرمایه برای حمایت از کارآفرینی و طرح های دانش بنیان انجام شده است.

بازار سرمایه محل توسعه فرهنگ‌سازی مالی در اوج رکود اقتصادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،گفت: با وجود وضعیت اسف بار اقتصاد و بازتاب آن در بازار سرمایه، اما استقبال شرکت کنندگان و مردم از نمایشگاه نهم بورس ،بانک و بیمه تهران به نسبت خوب ارزیابی می‌شود.

    وی افزود: رسالت نمایشگاه‌ های تخصصی در دنیا، گرد هم آمدن متخصصان به منظور آشنایی و ارایه دستاوردهای جدید به یکدیگر بوده که به طور طبیعی از مخاطب عام و انبوه برخوردار نیست.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تهران بستر خوبی برای فرهنگ سازی است، عنوان کرد: متاسفانه اغلب فرهنگ سازی‌ها همواره در دوره‌های آموزشی گنجانده می شود و این در حالی است که برای اولین بار در اوج رکود اقتصاد و بازار سرمایه محملی برای توسعه فرهنگ سازی در نظام تامین مالی و سهامداری فراهم شده است.

    دبیر کانون نهاد های سرمایه‌گذاری در برابر این پرسش که حضور شرکت‌های دانش بنیان و طرح های نوآورانه در نمایشگاه امسال تا چه حد به توسعه کارآفرینی در کشور کمک می کند،گفت: به نظر می رسد با توجه به حضور استار تاپ ها و ایده های نوآورانه در فاینکس 2016 اقدام بسیار خوبی از سوی متولیان بازار سرمایه برای حمایت از کارآفرینی و طرح های دانش بنیان انجام شده است.

    به گفته وی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک و بیمه تهران در مقایسه با نخستین نمایشگاه بسیار توسعه یافته و همه فعالان بازار سرمایه تلاش می‌کنند که از دستاوردهای خود رونمایی کنند. اگر دوران رونق بازار سرمایه فرا برسد، به نظر می رسد نمایشگاه بورس جایگاه ویژه تری را از خود به نمایش بگذارد.

    خدا رحمی در حاشیه نمایشگاه امسال و در جمع عده ای از خبرنگاران به چهار اصل بنیادی اجتناب ناپذیر در اصول مالی شخصی اشاره کرد و گفت: عدم رعایت این اصول باعث می شود که درکی از مدیریت مالی به دست نیاید.

    وی افزود: یکی از اقتصاد دان های شهیر دنیا با معرفی این چهار اصل معتقد است در نخستین گام باید تا حدی درآمد داشت که از هزینه ها و  پول ضروری که باید کنار گذاشته شود، همواره بیشتر باشد. دوم اینکه همه بدهی ها به جزء بدهی وام مسکن را باید به موقع پرداخت کرد، زیرا به اندازه نرخ سود اگر بدهی ها پرداخت شود همواره نسبت به تورم جلوتر خواهید بود.

    اصل سوم اما اگر از لحاظ معیشیتی می خواهید موفق باشید حتما به فکر بازنشستگی باشید و فکری به حال دورانی کنید که درآمد ها از هزینه ها کمتر است.

    و در چهارمین مرحله این اقتصاددان به عنوان اصول مالی می گوید « از زندگی خود لذت ببرید».

    خدا رحمی عنوان کرد: تسویه بدهی ها و تفکر به پس انداز دوران بازنشستگی در سنین بالا که سلامتی و لذت از زندگی کم رنگ شده این چالش را به وجود می آورد که چطور باید از زندگی لذت برد. رقابت میان آدم ها در آن سه مرحله اولیه است و افراد فکر نمی کنند که در مرحله چهارم قرار است، لذتی هم از آنچه که به دنبال آن می دوند ببرند. چرا که اغلب افراد فکر می کنند که باید در آن سه مرحله رقابت کنند و اصلا به مرحله چهارم فکر نمی کنند.

    به باور وی تلاش و کوشش از مرز باریکی میان حرص زدن برخوردار است و همواره این دو  با یکدیگر گره زده می شود. باید پرسید برای چه هدفی حرص خورده می شود؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی