عصر بازار

افزایش ۸۰ برابری صادرات به آمریکا در پسابرجام

عصر اعتبار- در سه ماهه نخست سال جاری۳۰ میلیارد تومان صادرات کالا به کشور ایالت متحده آمریکا انجام شده است که این میزان ۸۰ برابر صادرات ۳۸۰ میلیونی کالای ایرانی به آمریکا در مشابه سال قبل است.

افزایش ۸۰ برابری صادرات به آمریکا در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران در سه ماهه نخست سال جاری صادرات ایران به آمریکا معادل 256 تن بوده است. این حجم از صادرات معادل 30 میلیارد و 871 میلیون تومان ارزش داشته است.

    عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به آمریکا به این شرح هستند:

    کف پوش پشمی به میزان 191 تن به ارزش 29 میلیارد و 532 میلیون تومان، خیار و خیار ترشی به میزان 16 تن به ارزش 96 میلیون تومان، مربا، مارمالاد و ژله به میزان 4.5 تن به ارزش 47 میلیون تومان، سبزیجات خشک شده به میزان 3 تن به ارزش 41 میلیون تومان، رب گوچه فرنگی به میزان 4.7 تن به ارزش 21 میلیون تومان، بیسکوئیت به میزان 4 تن به ارزش 29 میلیون تومان.

    همچنین بر اساس اطلاعات  گمرک ایران، وزن کلیه محصولات وارد شده از آمریکا در سه ماهه نخست سال معادل دو هزار و 589 تن به ارزش 42 میلیارد و 710 میلیون تومان بوده است.

    مکمل غذایی معادل 141 تن به ارزش 13.6 میلیارد تومان، خمیر چوب معادل دو هزار تن به ارزش 5 میلیارد و 128 میلیون تومان، افزودنی خوراک دام معادل 133 تن به ارزش 1.8 میلیارد تومان.

    بر مبنای آنچه گفته شد تراز تجاری ایران و امریکا معادل منفی 11 میلیارد تومان است.

    همچنین بر اساس اطلاعات گمرک ایران، در سه ماهه نخست سال گذشته صادرات ایران به ایالت متحده آمریکا معادل 24 تن بوده است که معادل 382 میلیون تومان ارزش داشته است.

    واردات کالا در دوره زمانی گفته شده از ایالت متحده آمریکا نیز معادل 9 هزار و 191 تن به ارزش 87 میلیارد تومان بوده است و به این ترتیب تراز تجاری ایران در سال گذشته با کشور آمریکا معادل -86 میلیارد تومان بوده است.

    در سه ماهه نخست سال جاری صادرات ایران به آمریکا 80 برابر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو