عصر بازار

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مدارس مجاز به دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان نیستند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر عدم دریافت هیچ گونه وجهی از خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: مدیران مدارس فقط مجاز به دریافت وجه کتاب و بیمه دانش‌آموزی هستند.

مدارس مجاز به دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان نیستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص « دریافت وجه از خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس»، اظهار داشت: مدارس دولتی حق دریافت هرگونه وجهی از خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند.

    وی تأکید کرد: مدارس فقط مجاز به دریافت وجه کتاب و بیمه دانش‌آموزی هستند.

    عباسی افزود: در ادارات آموزش و پرورش شماره تلفنی در خصوص شکایات والدین از وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی مدارس آن را به اطلاع مسئولان برسانند.

    عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا موضوع دریافت وجه و مشکلات خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، در کمیسیبون آموزش مجلس با مسئولان آموزش و پرورش مطرح شده است؟»، تصریح کرد: بله، این موضوع مطرح شده است؛ ضمن اینکه مدارس با شروع سال تحصیلی می‌توانند با تشکیل انجمن اولیا و مربیان و با رضایت خانواده‌ها کمک‌هایی را در چارچوب قانون دریافت کنند که البته این نیز اجباری نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی