عصر بازار

کرباسیان خبرداد

کشف ذخایر جدید طلا ، سنگ آهن، مس و ذغال‌سنگ در کشور

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت : در ۱۸ ماه اخیر ذخایر جدیدی از طلا ، سنگ آهن ، مس و ذغالسنگ کشف شده است.

کشف ذخایر جدید طلا ، سنگ آهن، مس و ذغال‌سنگ در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی کرباسیان از توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش معدن بعنوان افتخار ایمیدرو یاد کرد و گفت: معدن یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است .

    وی افزود : تا حدود 2 سال قبل در مجموع حدود 100 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی در کشور انجام شده بود ولی طی یکسال و نیم اخیر عملیات اکتشافی در 250 هزار کیلومتر از پهنه کشور شروع شد که حاصل آن کشف ذخایر جدید طلا ، سنگ آهن ، مس و ذغالسنگ است.

    کرباسیان گفت : در دو سال اخیر تمام تلاش ما فعال کردن طرح های بر زمین مانده ، شروع نشده و نیمه تمام بود که برغم همه بی پولی ها ، مشکلات ناشی از تحریم و واگذاری های بی حساب و کتاب و غیرمنطقی حدود 60 طرح را فعال کردیم ضمن اینکه طرح تیتانیوم کهنوج و مرحله دوم طرح طلای زرشوران را تا پایان تابستان فعال خواهیم کرد.

    کرباسیان با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما عمل به تعهدات در چارچوب اقتصاد مقاومتی بوده است ، افزود : از سیاست های اصلی دولت ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنین ایمیدرو جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است ، سال گذشته در حوزه مس 2 کارخانه کنسانتره و در بخش فولاد علاوه بر راه اندازی واحدهای کنسانتره امسال نیز حداقل 4 تا 5 واحد آهن اسفنجی فعال می شود.

    وی با تاکید بر پایان خام فروشی مواد معدنی تا پایان نیمه اول سال 96 گفت : با توجه به انجام سرمایه گذاری در سنگان برای ایجاد حدود 9 کارخانه سنگ اهن و تلاش برای تکمیل زنجیره تولید در کشور ، پیش بینی می شود حداکثر تا پایان نیمه اول سال 96 خام فروشی در سنگ اهن و مس نداشته باشیم.

    کرباسیان با بیان اینکه نزدیک به یکسال و نیم است که شاهد کاهش قیمت سنگ آهن و عدم تعادل قیمت آن در دنیا هستیم ، افزود : بر اساس سند چشم انداز 1404 با بهره برداری از کارخانه های کنسانتره و گندله ، کل سنگ آهن موجود در کشور به جز سنگ آهن کم عیار ، در داخل کشور استفاده خواهد شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو