عصر بازار

سرمایه گذاران چینی با مسئولان استان مرکزی دیدار کردند

عصر اعتبار- نشست سرمایه گذاران شرکت اینترنشنال کشور چین با مسئولان استان مرکزی روز پنجشنبه در اراک برگزار شد.

سرمایه گذاران چینی با مسئولان استان مرکزی دیدار کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در این نشست گفت: شرایط برجام رفع تحریم های اقتصادی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران، انگیزه سرمایه گذاران خارجی را به نقاط مختلف کشور افزایش داده است.
    ظفر افشون ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در شهر تهران ممنوع شده است، سیل سرمایه گذاران خارجی به نقاط مختلف استان مرکزی به خصوص ساوه، زرندیه و اراک سرازیر شده اند، به طوری که در سال گذشته و بهار امسال بیش از 50 هیات خارجی برای سرمایه گذاری به استان مرکزی سفر کرده اند.
    وی ادامه داد: شرکت های صنعتی صاحب نام از کشورهای انگلیس، آلمان، ترکیه، بلژیک، چین، ژاپن و کره جنوبی به استان مرکزی سفر داشتندد که با بسیاری از آن ها در خصوص سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان توافق حاصل شده است.
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی ادامه داد: مشارکت یک شرکت پزشکی از کره جنوبی در ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اراک، شرکت چینی در طرح توسعه شرکت ایرالکو اراک و شرکت بلژیکی در ساخت نیروگاه از مهمترین توافق های مدیریت استان مرکزی با سرمایه گذاران خارجی در سه ماه نخست سال جاری است.
    وی با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان صنایع مادر و چهارمین قطب صنعت کشور است، اظهار کرد: زمینه های قالب صنعتی این استان فلزی، کانی غیرفلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی و سلولزی است و تولید شاخص آن نیز شامل محصولات پتروشیمی، ماشین آلات سنگین راه سازی و کشاورزی، تجهیزات نیروگاهی، انواع خودروهای ریلی، شیشه، عایق رطوبتی و آلومینیم است.
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اظهار کرد: 31 شهرک صنعتی با ظرفیت 12 هزار هکتار زمین با همه امکانات آب، برق، گاز و دسترسی به محورهای مواصلاتی در نقاط مختلف استان مرکزی مستقر است و این استان با تمام توان آماده حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
    وی اضافه کرد: تاکید مدیریت ارشد و مدیران صنایع این استان بر سرمایه گذاری خارجی در انرژی های نو و تجدید پذیر است که شرکت چینی نیز برای همین منظور به اراک سفر کرده است.
    بازدید از شرکت های ایرالکو و آذرآب اراک از مهمترین برنامه های سرمایه گذاران چینی به این اراک بود.
    استان مرکزی با سه هزار واحد تولیدی و صنعتی رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی ، مقام دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی