عصر بازار

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تصمیم راهبردی مدیران استان است

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مدیران تصمیم ساز استان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بسیار راهبردی و هوشمندانه عمل کنند.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تصمیم راهبردی مدیران استان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی اصغر جمعه ای در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در یکی از واحدهای تولیدی، گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام ها و فعالیت های مرتبط با مسایل اقتصادی باید مدبرانه از سوی مدیران اجرایی تبیین شود.
    وی از عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در سه استان به عنوان نمونه کشوری خبر داد و افزود: این کار با مسئولیت وزرات کشور و با اختیار خاص انجام می گیرد.
    جمعه ای گزارش های کارشناسی کمیسیون های تخصصی اتاق های بازرگانی را در روند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار دانست و ادامه داد: کمیسیون های تخصصی اتاق های بازرگانی هر شهرستان، باید دیدگاه استانی و کشوری داشته باشند.
    رئیس اتاق بازرگانی سمنان، رویکرد اجرایی و متوازن سیاست و اقتصاد را مهم دانست و تصریح کرد: رقابت در اقتصاد، مساله بسیار مهمی است و باید سیاست های اقتصاد مقاومتی با جدیت اجرایی شود تا مشکلات بخش خصوصی از بین بروند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، جهان شمولی و رقابت کالای ایرانی را در بازارهای جهانی یک ضرورت خواند.
    عضو اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست، مساله قاچاق کالا را یک آسیب اقتصادی عنوان کرد و گفت: با نظارت کامل بر عملکرد تبادل کالا و مقابله با قاچاق، می توان از تولید کننده ایرانی حمایت کرد.
    محمد حسن عصار حسینی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق نشان دهنده بی ثباتی در اقتصاد است، افزود: سربازان اقتصادی در فضای داخل، از 2 ناحیه سیاست نابه سامان نظام بانکی و وجود شبکه با نفوذ قاچاق در کشور مورد حمله قرار گرفتند.
    نشست های هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان به صورت دوره ای در واحدهای تولیدی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی