عصر بازار

احمد پورفلاح، رئیس اتاق ایران و ایتالیا:

جذب سرمایه سرگردان به رشد کوچک و متوسط ها کمک می کند

عصر اعتبار- پیش از این محدودیت زیادی برای ورود شرکت های کوچک و متوسط در بازار سرمایه وجود نداشت، اما نکته ای که وجود دارد این است که اکثر شرکت های کوچک و متوسط، سهامی خاص هستند و این موضوع که سهامی عام بودن، شرط ورود به تابلوهای بورسی است، مانع از ورود این شرکت ها به بازار سرمایه می‌شود.

جذب سرمایه سرگردان به رشد کوچک و متوسط ها کمک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شرکت های کوچک و متوسط نسبت به شرکت های بزرگ، سهم بیشتری از اقتصاد کشور و همچنین اشتغال آفرینی دارند. اما در دوران رکود اقتصادی کشور که تمام شرکت ها متضرر شدند، بسیاری از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط تا مرز ورشکستگی پیش رفتند. این اتفاقات که به دلیل کمبود نقدینگی در این شرکت ها رخ داده است، می تواند با ورود آنها به بازار سرمایه حل شود.

    کشور ایتالیا، سردمدار تجربه جهان در تاسیس و تداوم فعالیت شرکت های کوچک و متوسط است. در این کشور جذب سرمایه های سرگردان باعث رشد شرکت ها و افزایش آمار اشتغال شده است. بنابراین اگر تابلوی شرکت های کوچک و متوسط فرابورس نیز بتواند سرمایه های سرگردان در سطح جامعه را جمع آوری کند، به رشد این بخش از اقتصاد کمک می کند.

    هم اکنون بانک ها در حال کاهش نرخ سود سپرده، همگام با کاهش نرخ تورم هستند. این موضوع باعث می شود که سپرده ها از نظام بانکی نیز به سمت بازار سرمایه بیاید و شرکت های کوچک و متوسط نیز از این موضوع منتفع شوند.

    سرمایه های سرگردان گاهی اوقات وارد بازارهایی می شوند که نه تنها به بخش مولد اقتصاد کشور کمک نمی‌کند، بلکه آثار مخرب نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین نیاز به بازاری که این سرمایه های سرگردان را جمع آوری کرده و در بخش مولد اقتصاد وارد کند، ضروری و اجتناب ناپذیر است. این اتفاق مشکلات تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط را نیز کاهش می‌دهد.

    در این میان رسانه ها نیز باید از طریق انتشار مطالب و بازنمایی سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بورس، مردم را به ورود سرمایه های خود در این بازار ترغیب کنند که حلقه مفقوده ناآشنایی با بازار سرمایه میان اقشار عامه مردم نیز برطرف شود و آنها به سمت خریداری سهام این واحدها بیایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو