عصر بازار

فعالیت ۵۰۰ نهاد مالی در بورس

بازار سرمایه ۵۶۰هزار میلیاردی شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه را بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بازار سرمایه ۵۶۰هزار میلیاردی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد فطانت با تاکید بر همگرایی توسعه کشور با توسعه نظام مالی گفت: بورس، بانک و بیمه ارکان نظام مالی هستند که فعالیت بسیار خوبی دارند. رئیس سازمان بورس، تعامل مجلس و بازار سرمایه را برای فعالان اقتصادی و توسعه اقتصادی مفید و اثرگذار دانست و اظهارداشت: بعد از اخبار ورزشی، خبرهای این سه حوزه بیشترین مخاطب را دارد و در رده جذابترین خبرها هستند.

    فطانت با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سنوات گذشته رشد و رونق چشمگیری داشته است افزود: در حال حاضر بیش از 400 شرکت در بازار سرمایه حضور دارند و 500 نهاد مالی به این بازار سرویس می دهند.

    وی ادامه داد: بیش از 560 هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه است. فطانت معتقد است اگر کشوری در رقابت با سایر کشورها، نظام مالی را به گونه ای رهبری کنند که پول های خُرد به منابع اقتصادی هدایت شود، آن کشور از قدرت اقتصادی بالایی برخورد می شود.

    عضو شورای عالی بورس با تأکید بر اینکه بخش بازار سرمایه در کشورهای دنیا نقش پُررنگ تری از بانک و بیمه دارد گفت: حتی گروهی معتقدند رشد اقتصادی ضعیف تر اروپا نسبت به امریکا به این دلیل است که وال استریت نسبت به بورس های اروپایی از قدرت و ثبات بیشتری برخوردار است.

    وی ابراز امیداوری کرد که روزی اقتصاد کشور ما نیز از بانک محوری خارج شود. فطانت شرکت های بورسی را همچون لوکوموتیوی دانست که با حرکت خود صنایع پایین دستی را به جلو می رانند و گفت: به عنوان مثال صنعت خودرو یک زنجیره کامل از صنایع سنگ معدن تا خودرو سازی را در اختیار دارد و سایر صنایع نیز هر کدام در بازار سرمایه نقش لوکوموتیو را بازی می کنند.

    فطانت تأکید کرد: در صورتی که چالش های صنایع با کمک مجلس برطرف شود، این قطار به حرکت می افتد و رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه توسعه 1404 پیش بینی شده محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو