عصر بازار

قیمت گران‌ترین خانه در تهران ۳۷۵ برابر ارزان‌ترین خانه

عصر اعتبار- با توجه به آگهی‌های موجود، ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌ها در شهر تهران به ترتیب با قیمت‌های ۶۰ میلیون تومان و ۲۲.۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسند که این نشان می‌دهد گران‌ترین خانه ۳۷۵ برابر ارزان‌ترین خانه قیمت دارد.

قیمت گران‌ترین خانه در تهران ۳۷۵ برابر ارزان‌ترین خانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، در قیمت خانه عوامل زیادی اثرگذار هستند که از مهمترین آنها واقع شدن در محله‌های مختلف است. در شهر تهران فاصله قیمتی میان محله‌ها در مقایسه با سایر شهرها بیشتر است، به گونه‌ای که گاهی مشاهده می‌شود که در محله هر مترمربع از خانه‌ای کمتر از دو میلیون تومان می‌ارزد و این در حالی است که در محله‌ای دیگر حتی تا هر مترمربع 40 یا 50 میلیون تومان هم خانه وجود دارد.

    بر اساس آگهی‌های موجود، مشاهده می‌شود که خانه‌ای 30متری و 19 سال ساخت در میدان خراسان که با قیمت هر مترمربع دو میلیون تومان به فروش می‌رسد و قیمت کل آن معادل 60 میلیون تومان است از نظر قیمت کل جزو ارزان‌ترین خانه‌ها به شمار می‌رود.

    این در حالی است که واحدی دیگر در محله نیاوران که در برجی 20 طبقه واقع شده با قیمت هر مترمربع 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد و با توجه به اینکه این واحد 900 مترمربع است، 22.5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و می‌توان گفت که از نظر قیمت کل یکی از گران‌ترین واحدهای شهر تهران به شمار می‌رود.

    بر این اساس می‌توان گفت که با توجه به این واحدهای آگهی شده قیمت گران‌ترین واحد که معادل 22.5 میلیارد تومان به فروش‌ می‌رسد نسبت به ارزان‌ترین واحد که 66.5 میلیون تومان قیمت دارد چیزی حدود 375 برابر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی