عصر بازار

گزارش وزیرکار از اوضاع دستمزدها

عصر اعتبار- وزیر کار با اعلام اجرای ۲ برنامه در سال‌جاری به منظور اشتغال‌زایی گفت: نمی‌توان به یکباره دستمزدها را افزایش داد.

گزارش وزیرکار از اوضاع دستمزدها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید فاصله منفی نسبت دستمزدها با تورم را ترمیم کرد، از تزریق بیش از 120 هزار میلیارد تومان اعتبار رفاهی به جامعه کارگری خبر داد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی دقیق، توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.

    ربیعی با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.

    وی افزود: دولت طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های مدون توانست میزان دستمزدها را از نرخ تورم پیش بیاندازد به گونه ای که این موضوع در تامین اجتماعی حداقل حقوق ها به بیش از 34 درصد و در حقوق های کشوری 20 درصد افزایش داده شد.

    ربیعی یادآور شد: این در حالی است که در سال های قبل، نرخ تورم از میزان دستمزدها پیشی گرفته بود و بر اساس آمارهای موجود این فاصله 76 درصد بالاتر از دستمزدها بود. وی از تزریق بیش از 120 هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا 11 میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از 230 هزار ریال به 360 هزار ریال رسانده ایم که کاری بزرگ است.

    وزیر کار افزود: هم اکنون جمعیت 20 میلیون روستایی و 10 میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه ای برخوردار هستند. وی با اشاره به برنامه های سال جاری دولت در حوزه اشتغال زایی گفت: امسال دو عنوان برنامه برای اشتغال در دست اجرا داریم که یکی مبتنی بر رشد اقتصادی 5 یا 6 درصدی است و دیگری رشد اشتغال فراگیر فقرزداست که بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای را به روستاها می بریم.

    وی ادامه داد: برای اجرای هر دو برنامه فوق، امسال در 22 استان اقداماتی آغاز شده که با مزیت های شغلی هر استان سازگاری و مطابقت دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو