عصر بازار

موسسه رتبه بندی فیچ اقتصاد ایران را رتبه بندی می کند

عصر اعتبار- فیچ فعالیتهای منظم خود برای رتبه بندی اقتصاد ایران را از سر گرفته است.

موسسه رتبه بندی فیچ اقتصاد ایران را رتبه بندی می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روزنامه ایران، سخنگوی مؤسسه فیچ نیز این موضوع را تأیید و از انجام مذاکراتی با مقامات ایرانی پیرامون آن خبر داد. این در حالی است که وی از بیان زمان انتشار نخستین گزارش رتبه بندی این مؤسسه از اقتصاد ایران خودداری کرد. همچنین اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی نیز در مصاحبه با شبکه بلومبرگ ابراز داشت: بانکهای اروپایی و آسیایی از جمله بانکهای بزرگ در حال بازگشت به ایران هستند و برخی بانکهای متوسط و کوچک به فعالیتهای خود در ایران شتاب داده اند. گفتنی است فیچ یکی از سه موسسه رتبه بندی اعتبار در جهان است.

    بر اساس این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اردیبهشت ماه سال جاری از مذاکره با موسسات رتبه بندی مودیز و فیچ خبر داد بود تا رتبه بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند.

    بر اساس این گزارش، اخیرا موسسه رتبه‌بندی «کپیتال اینتلیجنس» که از حیث اعتبار رتبه‌بندی درجه دو به حساب می آید، ارزیابی اعتبار ایران را از سر گرفته است. این موسسه در گزارشی ریسک اعتباری بلند مدت ایران را منفی BB و ریسک اعتباری کوتاه مدت ایران را B اعلام کرد. این موسسه همچنین چشم‌انداز اقتصادی ایران را با ثبات ارزیابی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی