عصر بازار

موافقت ستاد اقتصادی دولت با تامین مالی خودروسازان از "یوزانس"

عصر اعتبار- معاون صنایع وزیر صنعت از تصویب اختصاص یوزانس به واحدهای خودروساز و کالاهای سرمایه ای خبر داد و گفت: علیرغم انتقادات مطرح، تسهیلات جدید یک تا سه میلیارد تومانی دولت امکان رفع مشکلات واحدهای تولیدی را دارد.

موافقت ستاد اقتصادی دولت با تامین مالی خودروسازان از "یوزانس"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن صالحی‌نیا با اشاره به جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت، اظهار داشت: دراین جلسه برای تأمین مالی واحدهای خودروسازی به ویژه آنهایی که خودروهای سرمایه‌ای از جمله کامیون و اتوبوس تولید می‌کنند پیشنهاداتی مطرح شد.

    وی با بیان اینکه اکثرمشتریان این شرکت‌های خودروساز باید محصولات را به صورت تسهیلاتی به فروش برسانند، افزود: یکی از پیشنهادات ما اختصاص یوزانس برای تأمین بخشی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز این دسته از شرکت‌های خودروسای بود.

    معاون وزیر صنعت گفت: پیش از این بانک مرکزی با اختصاص یوزانس یک ساله در کارگروه رفع موانع تولید موافقت کرده بود اما به دلیل برخی محدودیت‌ها تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

    معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه درخواستمان در این جلسه اختصاص یوزانس دو ساله برای این بخش از صنعت و کالاهای سرمایه‌ای بود، تصریح کرد: در نهایت قرار شد یوزانس 18 ماهه برای این موارد با تأیید وزارت صنعت اختصاص پیدا کند.

    صالحی‌نیا درپاسخ به اینکه آیا این مصوبه از سوی بانک مرکزی به مرحله اجرا رسیده است یا خیر، افزود: امیدواریم بانک مرکزی مصوبه را در اسرع وقت به سیستم بانکی ابلاغ کند تا واحدهای تولیدی مواد مورد نیاز خود را تأمین نمایند.

    وی در رابطه با رقم پیشنهادی برای اختصاص یوزانس به شرکت‌های خودروساز و کالاهای سرمایه‌ای، تصریح کرد: بانک مرکزی باید در این‌رابطه نظر خود را اعلام نماید اما به اعتقاد بنده رقم یوزانس جوابگوی مشکلات این واحدهای تولیدی خواهد بود.

    معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تأمین مالی سایر واحدها نیز گفت: براساس مصوبه دولت قرار شده 10 هزار واحد صنعتی تسهیلات مورد نیاز خود را با اختصاص بودجه 16 هزار میلیاردی دریافت کند به نحوی که واحدهای کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط سه میلیارد تومان و طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت دو میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان معتقدند این میزان تسهیلات نا چیز مشکلات آنها را بر طرف نمی کند، گفت: به اعتقاد من این میزان تسهیلات با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی جوابگوی نیاز آنها هست.

    صالحی‌نیا تصریح کرد: البته در موارد خاص واحدهای تولیدی می‌توانند با سیستم بانکی تعامل کرده و تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند به این معنی است که وزارت صنعت ممنوعیتی را برای سایر واحدهای تولیدی درنظر نگرفته و آنها می‌توانند با توجه به شرایط خود اقدام به تهیه تسهیلات مورد نیاز خود کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو