عصر بازار

واکنش بازارهای جهانی به کودتای ارتش ترکیه؛

لیر سقوط کرد

عصر اعتبار- واحد پول ترکیه پس از کودتایی که توسط ارتش صورت گرفت، در بازار جهانی واکنش نشان داد.

لیر سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، پس از کودتای ارتش ترکیه که شب گذشته اتفاق افتاد، ارزش دلار نسبت به لیر ترکیه 5.5 درصد افزایش داشت. در آخرین معاملات دلار 4.72 درصد نسبت به لیر افزایش داشته است.  ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش محسوسی داشته است. به همین ترتیب شاخص بازار ترکیه نیز با 6 درصد کاهش داشت. همراه با کاهش ارزش لیر کارشناسان معتقدند که قیمت طلای جهانی افزایش خواهد یافت. آن ها براین باورند که در حال حاضر نمی توان دقیق پیش بینی کرد و باید تا روز دوشنبه که بازارهای جهانی دوباره شروع به کار می کنند، منتظر ماند.

    در همین حال ارزش لیر نسبت به یورو 5 درصد کاهش داشته است. یورو با قیمت پایین 1.1021 دلار نسبت به دلار کاهش داشته است. ارزش دلار 106.30 ین شده که بالاترین میزان از 24 ژوئن بوده است. در هفته های گذشته ارزش دلار نسبت به ین 5.3 درصد افزایش داشته که این صعود قیمت از سال 1999 بی سابقه بوده است.

    ارزش ین نسبت به یورو 0.15 و نسبت به پوند بریتانیا 0.76 کاهش داشته است.

    در همین حال، با توجه به کودتای نظامی در ترکیه، تمام پروازهای شرکت های هواپیمایی به مقصد شهرهای مختلف ترکیه از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) لغو شد.

    کوروش فتاحی  عضو هیات مدیره ومعاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:مسافران می توانند برای آگاهی از آخرین وضع پروازها به ترکیه با شرکت های هواپیمایی خود ویا با شماره تلفن فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) 09633  تماس حاصل کنند.

    عضو هیات مدیره ومعاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تأکید کرد: تمامی بخش های این فرودگاه بین المللی فعال و آماده پذیرش برای اعزام مسافران به مقاصد بین المللی است اما تمام پروازهای این فرودگاه به مقصد شهرهای مختلف ترکیه تا اطلاع بعدی به حال تعویق در آمده است.

    فتاحی در خصوص وضع پروازها به ترکیه در ساعات آینده از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: پروازها به مقصد این کشور پس از مشخص شدن شرایط امنیتی ترکیه، تعیین تکلیف خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو