عصر بازار

با تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق یکم بانک مسکن

میزان اقساط مسکن در روش پلکانی سالانه کاهش یافت

عصر اعتبار- با تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن در روش پلکانی سالانه میزان اقساط پرداخت شده در سال اول نسبت به روش ثابت ۲۰درصد کاهش یافت.

میزان اقساط مسکن در روش پلکانی سالانه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، با موافقت هیات مدیره بانک مسکن و تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک از سه درصد به پنج درصد ، مشتریان بانک با انتخاب روش پلکانی سالانه به جای روش قسط ثابت برای باز پرداخت تسهیلات 800میلیون ریالی خرید خانه در شهر تهران ، از این پس به جای مبلغ حدود 10میلیون و 30هزار ریال در سال اول، ماهانه حدود هشت میلیون و 50هزار ریال به عنوان قسط پرداخت می کنند که در سال دوم و بعد از آن هرساله پنج درصد به مبالغ اقساط افزوده می شود.
    بر اساس این گزارش با تغییر این ضریب در روش پلکانی سالانه جدید (ضریب پنج درصد) نسبت به روش پلکانی سالانه قدیم(ضریب سه درصد)، میزان اقساط سال اول با 9درصد کاهش به هشت میلیون و 50هزار ریال رسید.
    این گزارش حاکی است مشتریان بانک مسکن در زمان انتخاب روش بازپرداخت اقساط تسهیلات خود علاوه بر روش های تقسیط ساده و پلکانی سالانه می توانند روش پلکانی چهارساله را نیز انتخاب کنند.
    بر این اساس در روش پلکانی چهارساله مبلغ اقساط در چهار سال نخست، 8میلیون و 710هزار ریال بوده و هر چهارسال یک بار به میزان 20درصد به اقساط آنها افزوده می شود.
    شایان ذکر است استفاده از روش تقسط پلکانی سالانه جدید در تسهیلات پرداختی از محل امتیاز صندوق پس انداز مسکن یکم در تمامی مناطق شهری(تهران،مراکز استان ها و شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت و سایر شهرها)امکان پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی