عصر بازار

تجارت ایران با ترکیه فعلا متوقف است

عصر اعتبار- دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد که صادرات ایران به ترکیه در پی اتفاقات و کودتای شب گذشته در این کشور، متوقف نشده است اما در حال حاضر به دلیل حفظ امنیت کامیون‌ها و امنیت بار، مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه تا رسیدن به وضعیت ثبات بسته خواهد بود.

تجارت ایران با ترکیه فعلا متوقف است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جلال ابراهیمی گفت: مقرر بود که روز سه‌شنبه این هفته، هیات بزرگ کشاورزی با همکاری شورای بازرگانی ایران و ترکیه و به ریاست وزیر جهاد کشاورزی ایران به آنکارا عزیمت کند تا ملاقات‌ها و مذاکراتی را در مرکز فدراسیون، اتاق‌های بازرگانی ترکیه و همچنین صاحبان صنایع کشاورزی این کشور داشته باشند اما با توجه به شرایط پیش آمده، سفر این هیات فعلا متوقف شده و به زمان دیگری موکول می‌شود.

    وی ادامه داد:‌ در مورد شرایط حمل‌ونقل و مسائل مربوط به ترانزیت نیز طبق دستور العملی که از سوی دولت اعلام شده است، کلیه مرزهای هوایی ایران و ترکیه و مرزهای زمینی "بازرگان" و "سرو" و همچنین کلیه ترانزیت‌ها از طریق منطقه آزاد ماکو فعلا تا رسیدن به وضعیت ثبات سیاسی و مشخص شدن وضعیت عبور و مرور بسته خواهد بود. 

    ابراهیمی عنوان کرد: توصیه می‌شود که کامیون‌های ما با توجه به شرایط شرق ترکیه برای حفظ امنیت به صورت گروهی و کاروانی حرکت کنند. لذا باید مسائل مربوط به امنیت جاده و امنیت کاروان تجاری برای حرکت را لحاظ کنند.  

    دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار کرد: امیدواریم آرامش هر چه سریع‌تر در آن سوی مرزها برقرار شود، چراکه علاوه بر ماشین‌هایی که حامل بار از ترکیه به مقصد ایران هستند حامل بار ترانسپورت و ری اکسپورت به مقاصد دیگر نیز هستند که همگی از طریق مرز بازرگان و جاده شمال شرقی یعنی ترکمنستان و جنوب ایران برای حمل بار به سمت شیخ نشینان حرکت می‌کنند.

    ابراهیمی تصریح کرد:‌ همیشه در چنین وضعیتی تا تثبیت شرایط سیاسی، عبور و مرور متوقف می‌شود. در حال حاضر نیز مرزهای ایران و ترکیه بسته است اما صادرات به ترکیه متوقف نشده است بلکه فعلا برای حفظ امنیت کامیون‌ها و بار مرزهای زمینی و هوایی بسته است. 

    به گزارش ایسنا، شب گذشته (جمعه) ارتش ترکیه اعلام کرد که علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرده و کنترل شهرهای اصلی از جمله استانبول،‌ آنکارا و همچنین مناطق مختلف از جمله رادیو و تلویزیون دولتی، فرودگاه و پارلمان را تحت کنترل خود گرفته‌ است. اما ساعاتی بعد با حضور مردم و حامیان اردوغان، کودتای ارتش ترکیه ناکام ماند و تا این لحظه تعداد زیادی از کسانی که در کودتا نقش داشتند توسط دولت بازداشت شده‌اند.

    در این میان مرزهای هوایی و زمینی ایران و ترکیه فعلا بسته است و پروازهای ایران برای بازگرداندن مسافران ایرانی به صورت یکطرفه انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو