عصر بازار

باید به سمت توسعه بیمه زندگی حرکت کرد

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه کوثر گفت: بایستی به سمت ارتقای فرهنگ و دانش بیمه و نیز توسعه بیمه زندگی در کشور گام برداشت.

باید به سمت توسعه بیمه زندگی حرکت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل بیمه کوثر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری«عصراعتبار» در خصوص سیاست گذاری رئیس کل بیمه مرکزی در جهت توسعه صنعت بیمه گفت: این سیاست گذاری بسیار درست بوده به طوری که ما در بیمه های عمر و سرمایه گذاری نسبت به دنیا بسیار عقب هستیم ولی در بیمه زندگی جلوتر بوده ایم.
    وی تصریح کرد: جداسازی در صنعت بیمه باعث می شود که سیاست گذاری در حوزه بیمه به ویژه در بیمه زندگی صورت گیرد بنابراین برای فرهنگ سازی و اجرای سیاست ابلاغی، یکسری الزاماتی باید انجام شود که این خود مستلزم اصلاح زیرساخت ها در این بخش است.
    مشعلچی تاکید کرد: باید به سمت توسعه فرهنگ بیمه، افزایش ضریب نفوذ و اصلاح زیرساخت حرکت کرد.
    وی ادامه داد: در سال گذشته 14درصد در بخش بیمه عمر هدفگذاری شده بود که این میزان در سال جاری به 25 درصد خواهد رسید و می توان گفت که اینها تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است. اگر حالت رکود  در وضعیت اقتصادی حاکم باشد باید سرمایه گذاری در یک مسیری صورت گیرد تا آورده داشته باشد. این اتفاق به لحاظ رکود موجود دچار چالش خواهد بود اما اگر سرمایه گذاری به لحاظ ساختار اقتصادی بدون ترس از شرایط موجود در مجموعه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح باشد به طور یقین بیمه های زندگی شتاب بیشتری به خود خواهد  گرفت.
    مدیرعامل بیمه‌کوثر در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: به طور یقین بایستی کاهش نرخ سود بانکی در کشور اتفاق بیفتد که با کاهش نرخ سود بانکی سپرده ها به سمت بازار سرمایه، صنعت بیمه و بخشی نیز به سمت بازار سوداگری حرکت خواهد کرد .
    مدیرعامل بیمه‌کوثر در رابطه با افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه‌ای افزود: در شرکت‌های بیمه‌ای الزاما نباید افزایش سرمایه صورت پذیرد. شرکت‌ها با بررسی مدل swot نسبت‌ به افزایش سرمایه اقدام می‌کنند. swot یکی از ابزارهای استراتژیک تطابق نقاط قوت و ضعف درون سازمان با فرصت‌ها و تهدیدهای برون سازمان است.
    وی تاکید  کرد: برهمین اساس شرکت بیمه‌کوثر درخواست افزایش 80درصدی سرمایه (از 140میلیارد به 250میلیارد) داده است که مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفت، زیرا شرکت با بررسی‌های دقیق دارای نقاط قوت و فرصت زیاد است که در صورت بهره‌مندی به‌موقع از آنها و افزایش سرمایه می‌تواند تحولی را در شرکت ایجاد کند.
    مشعلچی در مورد تجمیع بیمه و بانک در کشور اظهار کرد: تجمیع بانک در کشور اتفاق افتاده و در مرحله تئوری است اما تجمیع بیمه در حد گفتمان است و الان نمی شود قضاوت درستی در این زمینه داشت بنابراین سطح بندی بیمه ها بهتر از ادغام بیمه است و در زمان سطح بندی عرصه برای رقابت افزایش پیدا می کند. بنابراین بیمه کوثر بخاطر اسم، عملکرد سرمایه انسانی و زیرساخت های مالی در حوزه برندسازی بسیار موفق عمل کرده است.
    وی خاطرنشان کرد: بیمه کوثر، توسعه بیمه زندگی، توسعه زیرساخت های آی تی و چابک سازی ساختار در یک نظام دو لایه با افراد مختلف در جهت ارتقای سطح دانش و شبکه فروش و نظام پرداخت مبتنی برعملکرد ستادی و مرکزی را  شروع کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی