عصر بازار

برای سال اول در روش پلکانی ؛

قسط وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن ۸۰۰ هزار تومان شد

عصر اعتبار- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از کاهش میزان اقساط وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن در تهران خبر داد و گفت: با افزایش ضریب پلکانی اقساط از سه به پنج درصد، قسط این وام در سال اول به ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

قسط وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن ۸۰۰ هزار تومان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا،‌ محمدحسن مرادی گفت: هیئت مدیره بانک مسکن هفته گذشته افزایش ضریب پلکانی اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را از 3 به 5 درصد افزایش داد تا مبلغ این اقساط در سال اول کاهش یابد.

    وی گفت: در حالت عادی مبلغ اقساط صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران برای وامهای 80 میلیون تومانی در سال اول حدود یک میلیون تومان بود.

    مرادی افزود: با پلکانی کردن به مبلغ اقساط سه درصد اضافه می شد و مبلغ قسط در سال اول به 880 هزار تومان کاهش می یافت.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود : با اقدام اخیر بانک و افزایش ضریب پلکانی اقساط از سه به پنج درصد، این مبلغ باز هم ده درصد کاهش یافت و به حدود 800 هزار تومان کاهش یافت.

    وی با بیان اینکه تا این تاریخ حدود 54 هزار فقره افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم با 11 هزار میلیارد ریال مانده داشته ایم ، گفت : با تسهیلات جدید پیش بینی می کنیم استقبال از این صندوق افزایش یابد.

    مرادی گفت: با توجه به اینکه از 18 خرداد امسال ارائه تسهیلات این صندوق به سپرده گذاران شروع شده است تاکنون حدود صد نفر از این تسهیلات استفاده کردند والبته خیلی ها نیز در حال تشکیل پرونده هستند.

    مرادی گفت: بانک مسکن همچنین برای زوجینی که می خواهند از اوراق خرید مسکن استفاده کنند تسهیلات جدیدی در نظر گرفته و آن حذف شرط تاریخ ازدواج است.

    وی گفت: پیش از این ، این تسهیلات فقط به مزدوجینی که از اول فروردین 85 به بعد عقد کرده بودند پرداخت می شد که این شرط نیز برداشته شد و به این ترتیب همه زوجینی که سابقه دریافت تسهیلات مسکن را ندارند بدون توجه به تاریخ ازدواجشان می توانند از این تسهیلات در تهران تا سقف 100 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر تا سقف 80 و در شهرهای زیر 200 هزار نفر تا سقف 60 میلیون تومان استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو