عصر بازار

بانک ملی ایران از سامانه املاک تملیکی رونمایی کرد

عصر اعتبار- با هدف ساماندهی ، مدیریت بهینه و شفاف‌سازی عملکرد بانک در زمینه املاک تملیکی، سامانه الکترونیکی املاک تملیکی بانک ملی ایران (سات) رونمایی شد .

بانک ملی ایران از سامانه املاک تملیکی رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آئین رونمایی و همایش آموزشی سامانه املاک تملیکی با حضور برات کریمی عضو هیأت مدیره و محمود شایان معاونت امور پشتیانی و تعدادی از مدیران امور ، روسای ادارات مرکزی و مسئولان ادارات امور شعب در محل اداره کل آموزش برگزار شد.
    برات کریمی عضو هیأت مدیره در این مراسم اظهار داشت : بانک ملی ایران یک بنگاه اقتصادی مهم در سطح کشور و منطقه است که مدیریت بهینه آن در حوزه‌های مختلف نیازمند تلاش فراوان مدیران و کارکنان مجموعه می‌باشد، که الحمداله افراد بزرگی در سطح بانک داریم که توسط آنها می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم.
    وی در ادامه با ذکر اینکه هزینه‌ها چالش‌ بزرگی برای موسسات مالی و اعتباری هستند گفت: یک بنگاه مالی و اعتباری باید درآمد زا بوده و به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها باشد. باید به سمتی برویم که هزینه‌های اصلی بانک را شناسایی کنیم. یکی از این هزینه‌ها در حوزه ساختمان و املاک تملیکی است که ضروری است کاهش یابد لذا ایجاد سامانه‌ای که بتواند آمار صحیح و دقیقی به مدیران برای ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتر بدهد، لازم و ضروری بود.
    عضو هیأت مدیره در پایان ضمن تاکید بر اینکه باید به واحدهای تولیدی و اقتصادی کمک کرد گفت: بانک ملی ایران به دنبال آن است تا با فروش ، مشارکت و انعقاد عقد اجاره به شرط تملیک به واحدهای اقتصادی کمک نماید تا بتوانند با اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و رضایتمندی هموطنان کمک کنند .
    در ادامه محمود شایان معاونت امور پشتیبانی بانک با اشاره به قدمت 88 ساله بانک ملی ایران و حضور نقش‌آفرین در اقتصاد کشور گفت: برای پرهیز از خام فروشی املاک تملیکی و جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های بانک، نیازمند سامانه‌ای بودیم که بتوانیم این فرایند را مدیریت و ساماندهی کنیم. ایجاد ارزش افزوده در املاک تملیکی یکی از راهکارهای بهبود وضعیت ترازنامه و در نهایت ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید است.
    معاونت امور پشتیبانی بانک با بیان اینکه عدم وصول تسهیلات طی یک فرایند باعث بالا رفتن املاک تملیکی می شود و از طرف دیگر بانک مکلف است این املاک مازاد را به فروش برساند گفت: یکی از راه های رونق بخشیدن به اقتصاد، اشتغال‌زایی و خارج شدن از رکود ، ساماندهی املاک و از جمله انعقاد عقد اجاره به شرط تملیک 2 یا 5 ساله است که می‌توانیم املاک را به چرخه فعالیت موثر و مفید برگردانیم.
    در ابتدای این همایش شهریار سعادت رئیس اداره کل مهندسی و املاک پیشینه و ضرورت ایجاد این سامانه را برای حضار تشریح کرد .
    پس از رونمایی از سامانه مذکور ، این همایش فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو