عصر بازار

درخواست افزایش سرمایه بانک پارسیان

عصر اعتبار- افزایش سرمایه بانک پارسیان مبتنی بر دو مرحله افزایش سرمایه از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۹۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم از ۲۹۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی است.

درخواست افزایش سرمایه بانک پارسیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به  گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پس از اخذ مجوز های لازم، این شرکت تصمیم گرفت که با توجه به اندوخته سرمایه ای قابل توجه شرکت به مبلغ حدود 80 میلیارد تومان، از این محل اقدام به افزایش سرمایه مرحله اول کند که نیاز به اخذ مجوز سازمان بورس است.

    طبق این گزارش، نماینده سازمان بورس اعلام کرد با توجه به اینکه مجوز افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی است، انجام افزایش سرمایه از محل اندوخته به مجوز جدیدی نیاز دارد. قرار بر این شد که هیات مدیره گزارش مجدد برای افزایش سرمایه را سریعا آماده و مجوز آن را از سازمان بورس اخذ کنند.

    بر این اساس و طبق  نامه مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، مانده حساب سود و زیان به استثنای الزام قانون تجارت مبنی بر توزیع 10 درصد سود ویژه سالانه و به استثنای مالیات متعلقه، به حساب افزایش سرمایه بانک پارسیان منظور خواهد گردید.

    لازم به ذکر است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کسری ذخیره مطالبات غیر جاری بانک پارسیان را  700 میلیارد ریال اعلام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی