عصر بازار

توقف چاپ یک اسکناس یورویی تا دو سال دیگر

عصر اعتبار- چاپ اسکناسهای ۵۰۰ یورویی تا آخر سال ۲۰۱۸ متوقف خواهد شد.

توقف چاپ یک اسکناس یورویی تا دو سال دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، بانک مرکزی اروپا با اعلام این مطلب دلیل این تصمیم خود را مبارزه موثرتر با نقل و انتقالات مشکوک و ایجاد مانع برسر راه هرنوع قاچاق و جرایم سازمان یافته عنوان کرده است.

    همزمان اتحادیه اروپا تحت فشار فرانسه تدابیر خود برای مبارزه علیه تروریسم و تامین منابع مالی تروریستها را تقویت خواهد کرد.
    میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه در این رابطه می گوید:"اسکناسهای 500 یورویی بیشتر برای پنهان کردن چیزی بکار می روند تا برای خرید. طبیعی است که امروز درباره استفاده از این اسکناسها از خود سوال کنیم".

    کشورهای آلمان و اتریش برخلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا مراتب نگرانی خود را از توقف چاپ اسکناسهای 500 یورویی اعلام کرده اند. به اعتقاد این کشورها این اقدام می تواند مقدمه ای برای حذف کامل اسکناس باشد.

    در حال حاضر اسکناسهای 10 هزار دلاری آمریکا و سنگاپور جزو درشترین اسکناسهای در گردش در دنیا محسوب می شوند. 10 هزار دلار سنگاپور معادل 6 هزار و 442 یوروست. ایالات متحده از سال 1969 چاپ اسکناسهای 10 هزار دلاری را متوقف کرده است.

    براساس آمار بانک مرکزی اروپا تا ماه مارس سال جاری حدود 600 هزار قطعه اسکناس 500 یورویی در گردش پولی بوده است. این رقم معادل 3.2 درصد کل اسکناسهای در گردش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی