عصر بازار

بانک‌های آف‌شور نباید جایگزین سرمایه‌گذاری در سیستم اصلی بانکی‌ شود

عصر اعتبار- هماپور گفت: اکنون برخی به دنبال حضور بانک‌های آف‌شور در ایران و جایگزینی آن با سیستم اصلی بانکی کشور هستند که این یک توقع غیرمعمول است.

بانک‌های آف‌شور نباید جایگزین سرمایه‌گذاری در سیستم اصلی بانکی‌ شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا در خصوص تاسیس بانک‌های آف شور و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: بانکهای خارجی و به طور کلی مؤسسات و افرادی که تمایل دارند در سیستم مالی کشور حضور داشته باشند نباید از درب پشتی وارد اقتصاد ایران شوند.

    ناصرهماپور ادامه داد: از بانک‌های آف‌ شور معمولا برای مخفی کاری‌های جابجایی مالی استفاده می‌شوند و بیشتر برای فرار از مالیات است و در دنیا معمولا اینطور بوده است.

    وی افزود: اکنون برخی به دنبال حضور این بانک‌ها در ایران و جایگزینی با سیستم اصلی بانکی کشور هستند که این یک توقع غیرمعمول است.

    هماپوردر خصوص همکاری با بانک‌های ایرانی و خارجی با وجود وضعیت مالی نامناسب گفت: همکاری بانک‌ها با یکدیگر با اینکه بانک‌های خارجی سهام بانک‌های ایرانی را بخرند مقوله ای مجزا است ولی به طور حتم خارجی‌ها حاضر نیستند سهام بانک‌های ورشکسته را خریداری کنند اما به نظر می‌رسد مشکلی برای کار کردن با یکدیگر نداشته باشند ضمن آنکه خارجی‌ها نیز تمایل خود را تا به امروز نشان داده‌اند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی