عصر بازار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد

تحمیل هزینه به تامین اجتماعی با قانون همسان سازی

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ۱۸ قانون بدون منبع در دولت و مجلس گذشته اشاره کرد و گفت: تصویب این قوانین از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور بار مالی بسیاری را بر دولت دولت نهاده است.

تحمیل هزینه به تامین اجتماعی با قانون همسان سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه در سال 95 ماهانه 5 هزار و 200 میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است، گفت: این رقم یک برابر و نیم مبلغ پرداختی یارانه‌ها است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: بنابراین از مبلغ فوق 3 هزار و 400 میلیارد تومان مستمری، 210 میلیارد تومان بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان خدمات درمانی و مبلغ 400 میلیارد تومان هم در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی هزینه شده است.

    نوربخش با اشاره به اینکه دلیل پرداخت چنین ارقامیی اتفاقات بی‌نظیر در 8 سال دولت نهم و دهم است، بیان داشت: با اقدامات آن دولت، بدهی سازمان تأمین اجتماعی که تا سال 84 مبلغ 4 هزار و 400 میلیارد تومان بود، در سال 92 با افزایش 54 هزار میلیارد تومانی به 60 هزار میلیارد تومان رسید.

    نوربخش با اشاره به 18 قانون بدون منبع در دولت و مجلس گذشته اشاره کرد و گفت: تصویب این قوانین از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور بار مالی بسیاری را بر دولت دولت نهاده است.

    وی تصریح کرد: همچنین تعدیل نیروی انسانی، معافیت‌های قانونی و خرید خدمت از موارد دیگری است که می‌توان به آن در راستای افزایش بار مالی دولت در این بخش اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: قانون همسان‌سازی در دولت گذشته 7 هزار و 900 میلیارد تومان بار مالی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد کرد که این مبلغ چندین برابر فیش‌های حقوقی تبعات دارد.

    وی تصریح کرد: در سال 92 از بودجه 31 هزار میلیارد تومانی سازمان 5 هزار میلیارد تومان کسری داشت و در نتیجه آن یکشنبه سیاه در تأمین اجتماعی شکل گرفت که به نوعی حیثیت سازمان را زیر سئوال برد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: در 3 سال گذشته تلاش کردیم تا علیرغم این بار مالی سازمان را اداره کنیم اما باید توجه داشت که پرداخت مستمری مستمری بگیران مثل پروژه‌های عمرانی نیست که امکان توقف آن وجود داشته باشد.

    وی با بیان اینکه مدیران سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه یا بانکی نیست.

    وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور با فعالان اقتصادی همفکر هستیم و به همین دلیل با دستور وزیر تعاون فهرست 1200 مورد از مشاغل سخت و زیان آور را به 13 مورد کاهش دادیم.

    نوربخش بیان داشت: همچنین به دلیل برخی تخلفات از 8 دبیر تشخیص، 6 دبیر را اخراج کرده و تحویل دادگاه دادیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی