عصر بازار

سیستم نظارتی در بانک ها تقویت شود

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره خانه اقتصاد ایران گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی در بانک های کشور باید ارتقای تکنولوژی و آی تی را در دستور کار خود قرار دهیم .

سیستم نظارتی در بانک ها تقویت شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    امیررضا حسنی عضو هیئت مدیره خانه اقتصاد ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری« عصراعتبار» با تاکید براینکه اگر بخواهیم رشد اقتصادی پایداری داشته باشیم بایستی برنامه اصولی و جامع در راستای توسعه اقتصادی کشور تدوین شود گفت: نباید به سرعت رشد اقتصادی را در دستور کار خود  قرار دهیم باید با احتیاط عرصه را برای روند روبه رشد اقتصادی فراهم کنیم.
    وی تصریح کرد: ایران از نظر توانمندی و نیروی انسانی جایگاه ویژه ای در منطقه دارد بایستی با مدیریت صحیح زمینه را برای رونق اقتصادی در کشور هموار سازیم چرا که با  مدیریت درست می تواینم به عنوان یکی از کشورهای نوظهور در منطقه باشیم تا جاییکه ایران می تواند در عرصه صنعت خودرو  پیشرو در بین بازارهای  منطقه باشد.
    عضو هیئت مدیره خانه اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون به غیر از ایران کشوری در منطقه در عرصه تولید خودرو فعالیت  نمی کند ، بنابراین باید کیفیت کالای تولیدی خود را ارتقا دهیم چرا که در صورت افزایش کیفیت می توانیم در بین بازارهای جهانی رقابت سالم داشته باشیم.
    حسنی ادامه داد: برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی در بانک های کشور باید ارتقای تکنولوژی و آی تی را در دستور کار خود قرار دهیم چراکه این امر سبب می شود بسیاری فعالیتها به صورت آنلاین مورد  کنترل و ارزیابی  قرار  گیرند.
    وی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته وقتی که کالایی خریداری می شود به صورت آنلاین هزینه پرداخت می  شود بنابراین در این روش امکان تخلف وجود ندارد همچنین افراد نمی توانند از مالیات فرار کنند.
    عضو هیئت مدیره خانه اقتصاد ایران ادامه داد:هم اکنون از 40درصد تولید ناخالص ملی مالیات گرفته نمی شود در حالی که اگر سیستم نظارتی به تکنولوژی نوین مجهز باشد امکان فرار مالیاتی وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی