عصر بازار

فراخوان مشارکت با کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

عصر اعتبار- بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، افزایش میزان اشتغال و بهبود معیشت مردم در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، از فعالیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مناطق حمایت می‌کند.

فراخوان مشارکت با کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبر آنلاین، بنیاد برکت درصدد است در اجرای سیاست «اقتصاد مقاومتی» و به منظور تحقق اهداف خود در حوزه ی محرومیت زدایی با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت اقتصادی مناطق از فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه ی منطقه ای، افزایش میزان اشتغال و بهبود معیشت مردم در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور، حمایت کند.این بنیاد آمادگی خود را برای مشارکت با کارآفرینان متقاضی سرمایه گذاری در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی اعلام کرده است .

    شرایط و اولویت های بنیاد برکت برای مشارکت اقتصادی در فعالیت های توسعه ی مناطق محروم شامل توجیه پذیری اقتصادی-فنی طرح پیشنهادی ، محل استقرار طرح در یکی از شهرستان ها با اولویت بخش های مذکور ،نیروی انسانی مورد نیاز طرح از افراد بومی هر منطقه تأمین شود، است.

    علاوه براین از دیگر شرایط و اولویت های بنیاد برکت برای مشارکت اقتصادی طرح منطبق با مزیت ها و امکانات محلی تعریف شده باشد و حجم کل سرمایه گذاری برای هر طرح حداقل 20 میلیارد ریال باشد.

    همچنین موضوع فعالیت طرح های بنیاد برکت در رشته کشاورزی و دامپروری، کانی های فلزی و غیرفلزی و ساخت فلزات اساسی، صنایع شیمیایی،صنایع چوب و مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع تبدیلی، چاپ و بسته بندی، صنایع برق، الکترونیک و ساخت تجهیزات مهندسی، سایر صنایع نظیر صنایع گردشگری و حمل و نقل دریایی، شیلات و پرورش آبزیان باشد.

    کارآفرینان پیشنهادهای خود را در قالب طرح توجیهی مشتمل بر مطالعات بازار، امکان سنجی اقتصادی، مالی و فنی و اثرات اجتماعی و زیست محیطی (طبق فرم ارایه شده در سایت بنیاد برکت) حداکثر ظرف 6 ماه از تاریخ 1395/04/01به بنیاد برکت به نشانی تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان هشتم، شماره ی 6 تحویل دهند.

    بنیاد برکت پس از بررسی پیشنهادها تا 49 درصد با کارآفرینان واجد شرایط مشارکت خواهد کرد،البته این بنیاد در رد یا پذیرش پیشنهادها مختار است.

    بنیاد برکت حداکثر پس از مدت پنج سال از شروع مشارکت و یا سه سال پس از بهره برداری طرح، سهم الشرکت خود را به صورت اقساط 60 ماهه بر مبنای ارزش گذاری روز، دارایی و بدهی ها، به کارآفرینان واگذار و از طرح مصوب خارج خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی