عصر بازار

ربیعی :

پس از هفت سال پرداخت دستمزد کارگران فولاد به روز شد

عصر اعتبار- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می گوید، با تلاش هایی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت، کارگران فولاد پس از هفت سال هیچ معوقه ای ندارند و پرداخت دستمزد آنان به روز شد.

پس از هفت سال پرداخت دستمزد کارگران فولاد به روز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز یکشنبه در حاشیه نشست با فعالان بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی بیشتر و به روز شدن دستمزد کارگران فولاد بستگی به توانمندتر شدن صندوق دارد و به قولی باید در انتظار باشیم صندوق فولاد جان تازه ای بگیرد.
    وی با اشاره به گام های مثبتی که بتدریج در حوزه کار در حال اتفاق افتادن است، گفت: افزایش حداقل دستمزد کارگران بیش از نرخ تورم، افزایش 32 درصدی دستمزد کارگران بازنشسته و 20 درصدی کارمندان بازنشسته از اقدامات ارزنده ای بود که در سه سال گذشته بتدریج انجام گرفته است.
    وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سقف حقوقی وزیران گفت: هنوز تصمیم گیری درباره میزان حقوق وزیران صورت نگرفته است و احتمال می رود در نشست بعدی شورای حقوق و دستمزد در این مورد تصمیم گیری شود.
    ربیعی سقف دریافتی برای مدیران بیمه و بانک ها را حداکثر 200 میلیون ریال (20 میلیون تومان) عنوان کرد و گفت: همچنین افرادی که در جنوب و روی چاه های نفتی کار می کنند و به عبارتی با سختی کار مواجه هستند بی تردید از حقوق و مزایای بیشتری برخوردارند.
    وی درباره دستمزد پزشکان نیز گفت، پزشکانی که جراحی های بزرگی انجام می دهند بی تردید دستمزد بالاتری دریافت خواهند کرد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت سخنگوی دولت بزودی تصمیم نهایی شورای حقوق و دستمزد را درباره حقوق وزیران اعلام می کند و هنوز هیچگونه تصمیم گیری در این خصوص نشده است. حقوق کنونی وزیران رقم بالایی نیست و به مراتب از دستمزد وزیران دولت قبل پایین تر است.
    ربیعی متعادل شدن ترکیب هیات های حل اختلاف ،تقلیل زمان رسیدگی به مسائلی که 10 سال از زمان آن گذشته به 6 ماه آتی، همکاری اتاق ایران با بهزیستی برای حمایت شغلی از کودکان بدون پدر و مادر که به سن 18سال رسیده اند، ایجاد کلینکی برای حل مشکل بنگاه های اقتصادی، بازرسی بدون جریمه به همراه کارفرمایان، واقعی کردن مشاغل سخت و زیان آور (تنها مشاغلی که به طور واقعی سخت و زیان آور هستند در این گروه قرار بگیرند)، افزایش نظارت بر روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی از سوی شرکای اجتماعی کار را از جمله تصمیم های نشست امروز با فعالان بخش خصوصی عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو