عصر بازار

توزیع ۳۱۰میلیارد ریال زکات فطریه به نیازمندان

عصر اعتبار- مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکتهای کمیته امداد از توزیع ۳۱۰میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شده در روز عید فطر میان نیازمندان خبر داد.

توزیع ۳۱۰میلیارد ریال زکات فطریه به نیازمندان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ابوالقاسم رستگار در ارتباط با میزان فطریه جمع آوری شده امسال گفت: از مجموع مبالغ جمع آوری شده زکات فطره عام و سادات بیش از 27 میلیارد ریال آن فطریه عام و سادات و مابقی اختصاص به کفاره ، مراکز نیکوکاری و انتظامی داشته است.

    وی در ارتباط با بیشترین زکات جمع آوری شده در مراکز استانها و شهرستانها گفت: استانهای آذربایجان غربی، کردستان، تهران و فارس به ترتیب دارای بیشترین زکات جمع‌آوری شده در سال جاری هستند. تاکنون بسیاری از استانها ، مراکز نیکوکاری و مساجد محلات مبالغ جمع آوری زکات فطریه خود را ثبت و اعلام نکرده اند که در صورت نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

    مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکتهای کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز مردم روزه دار و متدین کشورمان 300 میلیارد ریال زکات فطره به کمیته امداد پرداخت کردند افزود: آمار اولیه سال گذشته 150میلیارد ریال بوده که با توجه به مبلغ جمع آوری امسال یک رشد 106درصدی را نشان می دهد.

    وی با بیان اینکه طبق فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، کمیته امداد مسئول جمع آوری فطریه در سطح کشوراست گفت: مبالغ جمع آوری شده در اسرع وقت در همان محل و استان توزیع شده است. جمع آوری زکات فطره در سطح کشور با مسئولیت دبیرخانه شورای زکات هر استان انجام می شود و مبالغ جمع آوری شده در مساجد، توسط هیات امنا و تحت نظارت امام جماعت مسجد حداکثر همان روز (عید فطر) توزیع شود.

    امسال کمیته امداد در کنار روش های سنتی جمع آوری زکات ، برای نخستین باراقدام به راه اندازی روشی جدید (سیستم USSD) ، برای جمع‌آوری زکات فطریه کرده است بطوری که هموطنان از طریق شماره گیری #1*8877* زکات فطریه، فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد خود را با مشخص کردن استان، شهرستان و حتی محل سکونت خود، پرداخت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو