عصر بازار

پیش بینی بانک کانادایی آر بی سی؛

اونس تا سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ۱۵۰۰ دلاری می شود

عصر اعتبار- بانک کانادایی «آر بی سی» در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی را افزایش داده است.

اونس تا سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ۱۵۰۰ دلاری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، بانک کانادایی آر بی سی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا طی دو سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و به بیش از 1500 دلار خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش بانک آر بی سی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت طلا طی دو سال آینده به 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

    البته این بانک معتبر کانادایی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سال 2020 میلادی بار دیگر به سطح 1300 دلاری بازخواهد گشت.

    تحلیلگران این بانک اعلام کردند: در شرایط کنونی ما همچنان نسبت به افزایش قیمت طلا در بلند مدت امیدوار هستیم، افزایش تنش های سیاسی در بریتانیا ، افزایش ریسک سیستمی در اقتصاد جهانی با توجه به پایین بودن نرخ بهره اوراق قرضه و احتمال اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر در کشورهای توسعه یافته، می تواند تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

    بیش از 10 هزار میلیارد دلار از اوراق قرضه چاپ شده از سوی کشورهای توسعه یافته و صنعتی با نرخ بهره واقعی منفی روبرو شده است و این مساله می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت طلا باشد.

    نرخ بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا در سطح منفی 0.42 درصدی باید قیمت طلا را به سطح 1359 دلار در هر اونس افزایش دهد. اگر این نرخ بهره به منفی یک درصد برسد قیمت طلا تا 1546 دلار افزایش خواهد یافت.

    افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز می تواند تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد در شرایط فعلی داشته باشد.

    قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد رشد داشته است. قیمت طلا پس از اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش چشمگیری روبرو شده و سطح مقاومتی 1300 دلاری را شکسته است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان، نوسانات ارزش دلار، تنش های سیاسی بین المللی و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی