عصر بازار

برگزاری جام ملت‌های اروپا برای اقتصاد فرانسه چقدر سود داشت؟

عصر اعتبار- با گذشت حدود یک هفته از پایان جام ملت‌های اروپا، تحلیل‌گران اقتصادی آمارهایی از درآمد و سود برگزاری این جام برای اقتصاد فرانسه منتشر کرده‌اند.

برگزاری جام ملت‌های اروپا برای اقتصاد فرانسه چقدر سود داشت؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، حدود 90 هزار نیروی پلیس و لباس شخصی برقراری نظم و امنیت برگزاری جام ملت‌های اروپا را برعهده داشتند که بالغ بر 13 هزار نفر از این نیروها در استخدام شرکت‌های خصوصی بودند.

    ساخت و بازسازی استادیوم‌های فوتبال برای برگزاری مسابقات حدود 20 هزار فرصت شغلی در فرانسه ایجاد کرد که علاوه بر فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای نیروهای امنیتی است.

    ساخت و آماده‌سازی مکان‌های عمومی که مسابقات در آن‌ها بوسیله نمایشگرهای بزرگ نمایش داده می شد، حدود یک میلیارد و 700 میلیون یورو هزینه در برداشت.

    300 میلیون نفر به صورت مستقیم و از طریق تلویزیون مسابقه فینال را تماشا می کردند که حدود سه چهارم حق پخش این مسابقه در حوزه پولی یورو بوده است.

    تیم فوتبال ولز یکی از شگفتی‌سازهای این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا بود؛ فدراسیون فوتبال این کشور در سال مالی گذشته تنها 10 میلیون و 400 هزار یورو درآمد داشته در حالی که درآمد فدراسیون فوتبال انگلیس در همین دوره 30 برابر بیشتر بوده است.

    تحلیلگران درآمدی که کشور پرتغال بابت قهرمانی تیم فوتبال این کشور در آینده از محل توریست، فروش اقلام تبلیغاتی و... کسب خواهد کرد رقمی در حدود 609 میلیون یورو پیش‌بینی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی