عصر بازار

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

طلب بیش از ۹هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از ۲سازمان بیمه‌گر

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر بهداشت از بدهی بیش از ۹هزار میلیارد تومانی دو سازمان بیمه‌گر به مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت، خبر داد.

طلب بیش از ۹هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از ۲سازمان بیمه‌گر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت درباره تأخیر بیمه‌های درمانی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: تاخیر بیمه‌ها یکی از موضوعات مهمی است که عملکرد بیمارستان‌های وزارت بهداشت را تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس پرداخت‌های وزارت بهداشت به ارائه‌کنندگان خدمات سلامت از جمله پرستاران، پیراپزشکان، پزشکان و همچنین پرداخت‌ها به شرکت‌های دارویی و تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی تحت تأثیر جدی قرار گرفته است.

    وی افزود: البته در 9 ماه گذشته عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، به مراتب بهتر از سازمان بیمه سلامت ایرانیان بوده است؛ به طوریکه با اجرای طرح عامل سوم از سوی این سازمان، تاخیرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

    به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت با احتساب اسناد ارسال شده و ارسال نشده 3365 میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی طلب دارند. این در حالی است که مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان بیمه سلامت به مراتب بیشتر از این میزان و 6307 میلیارد تومان است.

    سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره مجدد به مشکلات بیمارستان‌ها در پی عدم تحقق مطالبات‌شان از سوی بیمه‌های درمانی، ابراز امیدواری کرد که با اقدامات مثبت سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان بیمه سلامت ایرانیان، بتوانند زودتر بر این مشکلات فائق آمده و در فضایی مشارکت‌جویانه به مباحث سلامتی مردم بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی