عصر بازار

سال گذشته ۱۶ شرکت بیمه دارای توانگری مطلوب بودند

عصر اعتبار- معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: سطوح توانگری شرکت‌های بیمه شامل سطح یک رقم ۱۰۰ و بالاتر (وضعیت سبز)، و سطح دو از ۷۰-۵۰ (وضعیت زرد)، در سطح سه ۵۰-۳۰ (وضعیت نارنجی) و سطح چهار کمتر از ۳۰ (وضعیت قرمز) است.

سال گذشته ۱۶ شرکت بیمه دارای توانگری مطلوب بودند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا در پاسخ به این پرسش که شناسایی و رتبه‌بندی توانگری مالی شرکت‌های بیمه چگونه است و چند درصد از این شرکتها حائز توانگری مالی هستند؟ ، اظهار داشت: طبق ضوابط مربوط، شرکت‌های بیمه باید بر اساس صورت‌های مالی مصوب مجمع عمومی خود نسبت توانگری خود را محاسبه و در هیات مدیره تصویب و پس از اظهار نظر حسابرس شرکت برای تایید بیمه‌مرکزی ارسال کنند.

    وی افزود: سطوح توانگری شرکتهای بیمه شامل سطح یک رقم 100 و بالاتر ( وضعیت سبز)، و سطح دو از 70-50 (وضعیت زرد)، در سطح سه 50-30 (وضعیت نارنجی) و سطح چهار کمتر از 30 (وضعیت قرمز) است.

    میرزایی خاطر نشان کرد: در سال 1394 حدود 16 شرکت دارای نسبت توانگری مطلوب (بالای 100) بوده‌اند و دو شرکت در وضعیت قرمز و 4 شرکت بیمه در وضعیت زرد و 2 شرکت در وضعیت نارنجی بوده‌اند.

    وی تصریح کرد: با اقدامات اصلاحی شرکت‌های بیمه انتظار می‌رود تعداد شرکت‌های بیمه دارای سطح توانگری یک نسبت به سال 1394 افزایش پیدا کند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی