عصر بازار

سه شرط فروش چای سنواتی ابلاغ شد

عصر اعتبار- رئیس سابق سندیکای کارخانه داران چای گفت: هیات دولت به بانک ملی ایران اجازه داده با رعایت ۳ شرط مزایده فروش چای های سنواتی را برگزار کند.

سه شرط فروش چای سنواتی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، نعمت یاورزاده-رئیس سابق سندیکای کارخانه داران چای- گفت: هیات دولت به بانک ملی ایران اجازه داده است که با رعایت 3 شرط مزایده فروش چای‌های سنواتی را برگزار کند؛ این چای‌ها که حدود 38 هزار تن است، مربوط به سالهای 72 تا 82 است که بین تشکل‌ها و سازمان‌ها مجهول المالک بوده است؛ بنابراین دولت تصمیم گرفت این چای را توسط بانک ملی به مزایده بگذارد.

    به گزارش ایلنا، هیأت وزیران در جلسه 13تیرماه 1395 به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و معاونت اجرایی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: به بانک ملی ایران (به‌عنوان اعطاکننده تسهیلات) اجازه داده می‌شود با رعایت موارد زیر مزایده فروش چای‌های سنواتی را برگزار کند:

    الف- موجودی چای سنواتی پس از برداشت محصول سال جاری، تعیین تکلیف و به فروش برسد.

    ب- تمامی موجودی چای سنواتی صرفأ برای صادرات و از طریق مزایده برای مصارف صنعتی در قسمت (پارت)‌های مختلف به فروش برسد.

    پ- خریدار متعهد شود با نظارت نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان غذا و دارو نسبت به بسته بندی و مهر و موم (پلمپ) چای سنواتی در داخل انبار‌ها و حمل مستقیم آن‌ها به گمرکات مرزی برای خروج از کشور و صادرات اقدام نماید و مراقبت لازم را جهت جلوگیری از بازگشت مجدد چای به داخل کشور صورت دهد.

    کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اطلاعات بر فرآیند برگزاری مزایده مزبور نظارت می‌کنند.

    وزارت جهاد کشاورزی موظف است، همزمان با بارگیری موجودی انبار‌ها توسط خریدار نسبت به تعیین میزان دقیق چای موجود در انبار‌ها اقدام و در صورت مغایرت با موجودی دفتری پیگیری‌های بعدی را به عمل آورد.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو