عصر بازار

تقویت ۲ واحدی شاخص کل بورس

بازار سهام تحت حمایت حقوقی‌ها

عصر اعتبار- معامله‌گران بورس امروز همزمان با افزایش رفت و آمد نمادهای معاملاتی از مجامع سالیانه شاهد تکاپوی حقوقی‌های بازار برای حمایت از سهم‌های پیش‌روی بازار بود.

تقویت ۲ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران امروز با افزایش 2 واحدی به رقم 74 هزارر و 196 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با 4 واحد کاهش عدد 13 هزار و 685 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 231 واحدی عدد 82 هزار و 730 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 25 واحدی عدد 51 هزار و 843 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 136 واحدی به رقم 162 هزار و 704 واحد رسید.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) بدون تغییر نه چندان محسوسی روی رقم 771 واحد ایستاد. براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با 47 واحد، مخابرات ایران با 25 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 22 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در براورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 33 واحد، سایپا با 20 واحد و بانک پاسارگاد با 19 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیده است.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 206 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 952 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 483 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران، گروه صنعتی سپاهان، صنایع سرما آفرین، معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنعتی جام‌دارو، پارس دارو، فیبر ایران، پالایش نفت تهران، صنایع فولاد آلیاژی یزد، نفت پاسارگاد، پتروشیمی امیرکبیر، صنعتی مینو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت، بهنوش ایران، صنایع شیمیایی رنگین، گروه صنعتی سدید، شیشه قزوین، آلوم‌تک، تیسون، تولید تجهیزات سنگین هبکو، تولید سموم علف‌کش، بیمه سرمد، پشم‌بافی طوس، کارتن مشهد، صنایع پتروشیمی زنجان، تولید خودرو سایپا کاشان، پتروشیمی اصفهان، کابل‌سازی تک، کیوان، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، احیاء صنایع خراسان،  بیمه رازی، صنعتی دریایی ایران، بیمه ملت، لیزینگ ایران، پتروشیمی خارک، پالایش نفت بندرعباس، تأمین ماسه ریخته‌گری، پالایش نفت بندرعباس، بانک سینا، بیمه البرز، مهندسی نصیر ماشین، ایران مرینوس، صنایع آذراب، نورد و تولید قطعات فولادی، محورسازان ایران خودرو، لبنیات کالبر، فولاد خوزستان، کاشی و سرامیک حافظ، داروپخش، سایپا دیزل، سرامیک‌های صنعتی اردکان، کارخانجات قند قزوین، کمباین‌سازی، پارس‌خودرو، دشت مرغاب، پترو صنایع بهشهر، بیسکویت گرجی، بیمه دانا، لنت ترمز ایران، پست بانک ایران، پلاسکوکار سایپا، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ذوب‌آهن اصفهان، اعتباری کوثر مرکزی، بانک سرمایه، بیمه کوثر و سرمایه‌گذاری مسکن تهران متوقف شدند.

    امروز در نماد بانک صادرات ایران 18 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملان انتقالی درون‌گروهی روبرو شد. امروز در نماد فولاد هرمزگان جنوب نیز اندکی بیش از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. در صنعتی دریایی ایران اما 14.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. 8 میلیون سهم صنایع انرژی آذراب نیز امروز به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    همین وضعیت در نماد معاملاتی مخابرات ایران نیز تکرار شد به طوریکه اندکی بیش از 6.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای دررون گروهی منتقل شد.

    امروز در بانک تجارت نیز معاملات کد به کد در جریان بازار خرده فروشی به جابجایی بیش از 38.5 میلیون سهم این بانک به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان منتهی شد.

    در عین حال نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده بانک آینده نیز با کد به کد شدن 159 میلیون حق تقدم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان روبرو شد.

    امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات و در جریان بازار عادی خرده‌فروشی معاملات بلوکی از سوی سهامدار عمده نیز جریان داشت و این در حالی بود که حجم معاملات در این سهم به اندکی بیش از 177 میلیون سهم به ارزش بیش از 17.5 میلیارد تومان منتهی شد.

    براساس این گزارش، امروز بازار سهام همزمان با رفت و برگشت نمادهای معاملاتی از مجامع سالیانه شاهد حمایت حقوقی‌ها و حضور بازارگردان‌های سهام به ویژه در گروه‌های پیشرو بازار با هدف تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بود.

    این در حالی است که اگرچه همچنان تک سهم‌ها در شرایط رکود فعلی خودنمایی می‌کنند، اما نمایان شدن انگیزه‌های ضعیف از سوی حقوقی‌ها در سمت تقاضا باعث شده تا نوسان‌های ضعیفی در گروه‌های پیشرو بازار دیده شود.

    امروز بازار سهام بازاری متعادل و رو به منفی بود که با بازارگردانی و حمایت برخی حقوقی‌های سنتی در راستای تقویت شاخص بورس شاهد تکاپوی آنها بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو