عصر بازار

مسئول نمایشگاه صنایع کوچک ایران در کابل:

افغانستان کاهش کمک‌های جهانی را با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی جبران کند

عصر اعتبار- مسئول نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک ایران در کابل گفت: با کاهش کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، اقتصاد این کشور دچار تزلزل شده و برای برون‌رفت از آن باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای تاجران خارجی فراهم شود.

افغانستان کاهش کمک‌های جهانی را با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی جبران کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک ایران در کابل را زمینه‌سازی ایجاد شغل در افغانستان خواند و تـأکید کرد که برای رشد اقتصاد این کشور باید زمینه حضور تاجران خارجی فراهم شود.

    وی که مدیر‌عامل «شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی» نیز می‌باشد، با تأکید بر نیازمندی افغانستان به ماشین‌های تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی و صنایع کوچک، ابراز داشت: برای رشد اقتصاد افغانستان باید زمینه حضور تاجران خارجی فراهم شود.

    ایران در تلاش برای اشتغال‌زایی در افغانستان

    صدر‌زاده برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک و ماشین‌آلات تولیدی را به درخواست وزیر تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد و گفت: انتقال ماشین‌آلات به افغانستان، زمینه‌ساز تولید محصولات و ارزش‌های افزوده آن خواهد بود.

    وی با اشاره به تمایل سازندگان ماشین آلات ایرانی برای صادرات این کالا به خارج از آن کشور، اظهار داشت: هدف اصلی این نمایشگاه ایجاد زمینه‌های شغلی در داخل افغانستان است.

    آمادگی برای همکاری‌های همه جانبه با افغانستان

    مدیر‌عامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی، افغانستان را دوست و برادر ایران توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع همکاری که بتواند برای رشد اقتصادی افغانستان موثر واقع شود، آماده است.

    صدر‌زاده انتقال دانش تکنولوژی را یکی از اهداف این نمایشگاه خواند و افزود: ماشین‌آلات تولیدی موجود در بخش‌های مختلف دولت و ملت افغانستان را همکاری می‌کند.

    افغانستانی‌ها و ضعف در بسته‌بندی میوه خشک

    صدر‌زاده با اشاره به کیفیت میوه خشک افغانستان، گفت: با آنکه افغانستان توانایی تولید بهترین میوه خشک جهان را دارد، اما در حوزه بسته‌بندی این کشور دچار مشکل است.

    وی افزود: شرکت‌های موجود در این نمایشگاه می‌تواند ماشین‌آلاتی را در اختیار افغانستانی‌ها قرار دهد که در حوزه بسته‌بندی میوه خشک همکاری کرده و آن را به بازار‌های بین‌المللی عرضه کند.

    مسئول نمایشگاه صنایع کوچک و ماشین آلات تولیدی کابل با تأکید بر اینکه افغانستان نیازمند ایجاد کارخانه‌های رب است، تصریح کرد: گوجه فرنگی یکی از تولیدات عمده افغانستانی‌ها را تشکیل می‌دهد، اما نبود سردخانه‌ها سبب فاسد شدن آن می‌شود که نیاز به ایجاد چند کارخانه رب دیده می‌شود.

    کم توجهی دولت افغانستان به تاجران خارجی

    مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی اظهار داشت: در این نمایشگاه 35 شرکت ایرانی و 10 شرکت افغانستانی حضور دارند که برای مدت 3 روز به روی بازدید‌کنندگان باز خواهد بود.

    سیدعلی رضا صدر‌زاده با بیان اینکه دولت کابل به سرمایه‌گذاران خارجی توجهی ندارد، اظهار داشت: سایر دولت‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی یک سلسله امتیازاتی را قائل می‌شوند، اما دولت افغانستان به این اصل توجه ندارد.

    به گفته وی، کشور‌های دنیا در تلاش هستند تا برای رُشد اقتصادی خود توجه سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کنند تا آنها تشویق به سرمایه‌گذاری شوند.

    صدر‌زاده گفت: دولت افغانستان باید زمینه‌های حضور تاجران خارجی در این کشور را فراهم کرده و امکانات مالیاتی و زمین رایگان در اختیار آنان قرار دهند.

    نیازمندی‌های افغانستان در داخل این کشور تولید شود

    وی با اشاره به استعداد ویژه افغانستانی‌ها، افزود: اکثر نیازمندی‌های افغانستان باید در داخل این کشور تولید شود.

    مسئول نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و ماشین آلات تولیدی تصریح کرد: وضعیت کنونی سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان و همکاری‌های دولت کابل با آنها قابل قیاس با مشترکات 2 کشور نبوده و باید به این موضوع توجه شود.

    مدیر‌عامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی تأکید کرد: با توجه به موضوعات نا‌امنی و مشکلات موجود، دولت کابل باید یک سلسله امتیازاتی را برای تاجران ایرانی فراهم کند.

    با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی کاهش کمک‌های جامعه جهانی جبران شود

    سید علی‌رضا صدر‌زاده ابراز داشت: افغانستان دارای سابقه درخشان و ظرفیت عالی، نیاز به بستر رُشد و پیشرفت دارد که دولت افغانستان باید به آن توجه جدی داشته باشد.

    صدر‌زاده از دولت کابل خواست تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور را فراهم کند تا چرخه رُشد اقتصادی سرعت بیشتر بگیرد.

    وی در پایان سخنان خود گفت: در این اواخر با کاهش کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، اقتصاد این کشور دچار تزلزل شده و برای برون‌رفت از آن باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای تاجران خارجی فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو