عصر بازار

عبدالهی عنوان کرد؛

درخواست ایجاد بانک جدید تعاون

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تعاونی‌ها به دنبال ایجاد یک بانک جدید تعاونی هستند گفت: تعاونی‌ها از مشکلات فراوانی رنج می‌برند.

درخواست ایجاد بانک جدید تعاون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بهمن عبدالهی با بیان اینکه تعاون مقوله ارزشی و پیوند بین موضوعات اقتصاد، فرهنگ و اجتماع است، یکی از ریشه های عدم تحقق اهداف تعاون را عدم باور مسئولین به تعاون دانست.

    رئیس اتاق تعاون ایران در نشست هم اندیشی تعاونگران با رئیس مجلس شورای اسلامی که با حضور هیئت رئیسه اتاق تعاون و جمعی از روسای اتاق ها و اتحادیه های سراسری تشکیل شد، تعاون را مقوله ای ارزشی و پیوند و نقطه تلاقی بین سه موضوع اقتصاد، فرهنگ و اجتماع دانست.

    عبدالهی گفت: تعاونگران، سربازان و بسیجیان عرصه های اقتصادی کشور با وظیفه افزایش ثروت ملی، تقسیم عادلانه ثروت و ایجاد عدالت هستند. وی با بیان اینکه بخش تعاون در اقتصاد کشور مغفول مانده است، ریشه محقق نشدن اهداف تعاون در سه عامل دانست.

    وی افزود: عدم باور به تعاون در کشور، عدم نظارت دقیق مجلس بر اجرای قانون و ضعف های ساختاری در بخش تعاون عواملی هستند که در دست نیافتن به اهداف تعاون نقش دارند. مشکلاتی که در نشست ها مطرح می شود، بخش کوچکی از مسائل بخش تعاون هستند، در حالی که این بخش از مشکلات بسیاری رنج می برد.

    این مقام مسئول در بخش تعاون کمبود نقدینگی و حمایت های اندک از بخش تعاون را بزرگترین مشکل این بخش ذکر کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیون تعاونگر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و برخورداری از بانک کوچک توسعه تعاون پاسخگوی نیازهای این جمعیت نیست.

    عبدالهی با اشاره به اینکه متاسفانه تفکر حاکم بر این بانک یک تفکر تجاری است، خواستار ایجاد یک بانک دیگر برای حمایت از این بخش و تسهیلات گسترده تر نظام بانکی کشور به بخش تعاون شد.

    وی با بیان اینکه نظام بانکی باید 30 درصد از تهسیلات اعطایی را به بخش تعاون اختصاص بدهد گفت: متاسفانه در سال گذشته رقم آن کمتر از 2 درصد بوده است. عبدالهی با اشاره به مشکل مالیات برارزش افزوده به عنوان یکی از دغدغه های بخش تعاون بیان داشت: از آنجا که تعاونی ها دارای دفاتر رسمی هستند از پرداخت مالیات شانه خالی نمی کنند؛ این در حالی است که برخی به بهانه نداشتن دفاتر، از پرداخت مالیات فرار می کنند و با این فشارها ظلم بزرگی در بخش تعاون اعمال می شود.

    رئیس اتاق تعاون ایران، تعاون را بخشی با ظرفیت های گسترده اشتغال زایی و کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: بخش تعاون برای اجرای سیاست های دولت و مجلس آمادگی دارد و می تواند برای حل مشکلات اقتصادی کشور مثمرثمر باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو