عصر بازار

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد

آسیب پذیری کشورهای در حال توسعه به بازارهای کالا موضوع داغ اجلاس آنکتاد

عصر اعتبار- اجلاس کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) که یکشنبه در کنیا افتتاح شد و تا اول مرداد ادامه دارد، به موضوع آسیب پذیری کشورهای در حال توسعه به بازارهای کالا به طور ویژه می‌پردازد.

آسیب پذیری کشورهای در حال توسعه به بازارهای کالا موضوع داغ اجلاس آنکتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان مراسم افتتاحیه اجلاس بین دولتی ملل متحد، همه را فرا خواند تا بر همکاری قوی، برابری و فراگیری جهت تجارت، تامین بودجه و سرمایه گذاری به منظور اقدامات هماهنگ برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار توافق شده و کمک به بازسازی اعتماد به اقتصاد جهانی تلاش نمایند.

     

    بان کی مون در چهاردهمین اجلاس کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) که یکشنبه در کنیا افتتاح شد و تا 22 ژوئیه برابر با اول مرداد 1395 ادامه خواهد یافت، چنین اظهار داشت: اقدامات موفق که طی 15 سال آینده به آن ها محتاجیم  – به ویژه در مورد تجارت، سرمایه گذاری، فن آوری و تامین بودجه – نیازمند بهره مندی از توان بالفعل همه نقش آفرینان، ترویج ابتکار و بهبود فرایندهای ناپایدار است. 

     

    ایشان افزود باید با هم فراتر از بخش ها و صنایع، همچنین مشارکت گسترده تر و عمیق ترتلاش کنیم.

    اجلاس آنکتاد هر چهار سال یک بار از 1964 برگزار می شود که شامل گفتگو در سطح وزرا، میزگرد های عالیرتبه، نشست های موضوعی، اجلاس سرمایه گذاری جهانی، اجلاس جهانی کالا، اجلاس جوانان  و اجلاس سازمان های مردم نهاد(سمن ها) در میان سایر رخ دادها می شود. موضوع امسال این همایش "از تصمیم تا اقدام" است.

    دبیرکل ضمن اشاره به اینکه اجلاس آنکتاد چهار دهه قبل به میزبانی نایروبی برگزار شد گفت در حالیکه تحولات زیادی در 40 سال گذشته رخ داده، اما هنوز بسیاری از چالش ها از زمان اجلاس انکتاد 4 در دستورکار بین المللی باقی مانده است.

    برای مثال ایشان به آسیب پذیری کشورهای  در حال توسعه به بازارهای کالا اشاره کرد که در مرکز توجه اجلاس انکتاد 4 بود و امروز با روند رو به کاهش تجارت جهانی و قیمت کالا این مسئله دوباره به موضوعی داغ، همراه با سایر مسائل پیچیده، جامعه بین المللی را به چالش کشیده است.

    بان کی مون می افزاید امروزه مبنای آسیب پذیری نه تنها از بازارهای ناپایدار یا بی ثیاتی اجتماعی ناشی می شود، بلکه از محیط زیست جهانی شکننده و ضعیف شده به وسیله تغییرات اقلیمی نیز به وجود می آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی