عصر بازار

همکاری‌های جدید صنعتی و سرمایه‌گذاری بین ایران و چین

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت از تقویت همکاری‌های "صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری" بین ایران و چین خبرداد.

همکاری‌های جدید صنعتی و سرمایه‌گذاری بین ایران و چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به ایران گفت: در این سفر تعدادی سند و تفاهم نامه بین دو کشور امضا شد. یکی از این تفاهم‌نامه‌ها که به امضای وزیر صنعت، معدن وتجارت و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین رسید.

    وی ادامه داد: در این یادداشت تفاهم که با عنوان" تقویت همکاری های صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری" مد نظر قرار گرفت کارگروهی ایجاد شد تا همکاری های صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری دو کشور را تقویت بخشند و در این کارگروه 20 پروژه تعریف شد.

    مدیرکل دفتر بازرگانی کشور های آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه مقرر شد کارگروه مذکور تشکیل جلسه دهد و در مورد 20 پروژه تعریف شده طرف های همکاری را تعیین کند، گفت: منظور از طرفیت همکاری این است که کدام شرکت ایرانی با کدام شرکت چینی همکاری کند. تقریبا شرکت های ایرانی مشخص شده اند اما در مورد شرکت های چینی حتما باید کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین تاییدیه لازم را صادر کند، در غیر این صورت اجازه امضا و همکاری داده نمی شود.

    موسویان با اشاره به اینکه کمیته تشکیل شده از 20 پروژه تعریف شده تقریبا طرفین 9 پروژه را تعیین تکلیف کرده است، خاطر نشان کرد: بر این اساس به طور علمی وارد فاز ارتقای همکاری های صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری ایران و چین می شویم. در مورد سایر طرفین قرار داد نیز باید شرکت های چینی مد نظر که نیاز مند تایید هستند، مشخص شوند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی