عصر بازار

کاهش نرخ سود بانکی گره گشای مشکلات اقتصادی نیست

عصر اعتبار- کارشناس مسایل بانکی گفت: تمام مشکلات اقتصاد تنها با اصلاح نرخ سود بانکی برطرف نمی شود و در این شرایط باید تمام بازارها و مسائل موجود در آنها اصلاح شده و به طور همگام حرکت کرد.

کاهش نرخ سود بانکی گره گشای مشکلات اقتصادی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    محمود هُشی کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری«عصر اعتبار» در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار کرد: کاهش نرخ سود به صورت یکباره و با شیب تند توصیه نمی شود، بلکه باید در مرحله اول نرخ سود سپرده ها و سپس نرخ سود تسهیلات اصلاح شود.
    وی با ابراز امیدواری از اینکه در نهایت به گونه ای برای تغییر نرخ سود بانکی اعم از سپرده و تسهیلات تصمیم گیری شود که منجر به تکرار اشتباهات گذشته نشود، اظهار داشت: متاسفانه در دوره های قبل شاهد بودیم که به جای اینکه اول سود سپرده اصلاح شود، نرخ سود تسهیلات مورد بازنگری قرار می گرفت که این اتفاق نتایج مطلوبی به همراه نداشت.
    این کارشناس بانکی یادآور شد: تمام مشکلات اقتصاد تنها با اصلاح نرخ سود بانکی برطرف نمی شود و در این شرایط باید تمام بازارها و مسائل موجود در آنها اصلاح شده و به طور همگام حرکت کند.
    هُشی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی تاثیر مستقیمی در اقتصاد کشور نخواهد داشت گفت: وقتی نرخ  سود بانکی در کشور کاهش پیدا می کند به طور قطع اکثر سرمایه ها به بخشهای مختلف از جمله بورس، مسکن و خودرو  سرازیر می شود.
    وی تصریح کرد: اگر بخواهیم رونق اقتصادی واقعی را داشته باشیم، بایستی برنامه اصولی و مدون داشته باشیم تا از سرمایه موجود به نحو احسن استفاده نماییم در غیراینصورت شاهد رونق در بخشهای کلیدی نخواهیم بود.
    این کارشناس بانک در پاسخ به این سوال که چگونه می توان شاهد رشد 8درصدی در اقتصاد بود اظهار کرد: رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند اتخاذ تدابیر هوشمندانه است که زمینه را برای رسیدن به اهداف مورد نظر فراهم می کند.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ورود و خروج سرمایه گذاران خارجی هستیم امیدواریم با سیاستهای اصولی بتوانیم سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کنیم.
    هُشی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی ادبیات خاص خود را می طلبد در حال حاضر دولت و مسئولان برنامه های اجرایی خود را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده اند بنابراین برای تحقق این شعار باید وحدت نظر در تمام نهادهای مختلف از جمله نهادهای اجرایی، قضایی و مقننه شکل گیرد تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی