عصر بازار

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس خبر داد؛

اوراق منفعت به زودی رونمایی می شود

عصر اعتبار- موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال ۹۵ تعیین تکلیف شده اما طی نامه ریاست سازمان بورس به رییس سازمان امور مالیاتی به دنبال استفاده کردن از تمام ظرفیت های قانون جدید برای بهبود صورت های مالی شرکت ها هستیم.

اوراق منفعت به زودی رونمایی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، حسن امیری، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در خصوص تعیین تکلیف افزایش سرمایه ها از محل تجدید ارزیابی گفت: مقرر شد هر شرکتی که کار کارشناسی افزایش سرمایه را در سال گذشته انجام داده و رقم افزایش سرمایه ثبت شده و گزارش حسابرس آن آماده است، این فرآیند را بر مبنای قانون سال گذشته اجرا کرده و به ثبت برساند.

    وی با تاکید بر اینکه این قانون برای همه شرکت های بورسی، لازم الاجراست، تصریح کرد: امکان خطا و شیطنت در این موضوع وجود ندارد چراکه یکی از مدارک لازم گزارش حسابرس است که در صورت وجود خطا در گزارش توجیهی، حسابرس قطعا آنرا در گزارش قید کرده و افزایش سرمایه ثبت نخواهد شد.

    این مقام مسول سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این گفت و گو در خصوص شائبه مطرح شده درباره نشت اطلاعات شرکت ها قبل از انتشار آن در کدال و دستکاری قیمت سهام تاکید کرد: همه این شایعات را قویا تکذیب می کنم.

    امیری با تاکید بر اینکه دستورالعمل دسترسی به اطلاعات نهانی کاملا شفاف است، تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل کاملا مشخص است چه کسانی به اطلاعات نهانی دسترسی دارند و در قانون مشخصا قید شده این گروه چگونه می توانند خرید و فروش سهام کرده و به چه نحو باید این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

    وی با اشاره به اینکه اگر این افراد طبق چارچوب قانون فوق خرید و فروش سهام انجام دهند تخلفی صورت نگرفته است ، اظهار داشت: در غیر این صورت و چنانچه دستورالعمل مربوط را رعایت نکنند دچار تخلف شده و سازمان بورس با آنها برخورد می کند.

    امیری به سهامداران توصیه کرد برای خرید و فروش سهام فقط به اطلاعات شرکت ها در کدال تکیه کنند و اهمیتی به شایعات و اطلاعات بدون پشتوانه در شبکه های مجازی و سایت ها ندهند چراکه در صورت افتادن در گرداب شایعات به طور قطع ضرر خواهند کرد.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با تاکید بر نظارت دقیق سازمان بورس بر نحوه افشای اطلاعات و برخورد با متخلفان، گفت: اگر قبل از افشای عمومی اطلاعاتی از شرکتی منتشر شود ما با آن شرکت و شخص خاطی برخورد می کنیم چراکه در حال حاضر در فضایی قرار داریم که ارسال اطلاعات به طور مستقیم انجام می شود و در این شرایط همه مسولیت افشای اطلاعات با شرکت است.

    وی تاکید کرد: دارندگان اطلاعات نهانی مسولند و اگر اتفاق و تخلفی در این رابطه رخ دهد برای آنها پرونده تشکیل شده و سازمان بورس پیگیر تخلف می شود.

    وی در ادامه به تاکید و برنامه ریزی سال جاری سازمان بورس درباره تامین مالی از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تامین مالی محور اصلی برنامه های امسال سازمان بورس است.

    به گفته امیری سازمان بورس در تلاش برای ابزار سازی و معرفی ابزارهای جدید است که در این راستا چندی پیش از اوراق رهنی رونمایی شد و تا یک ماه آینده از اوراق منفعت رونمایی خواهد شد.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به اینکه انواع روش های تامین مالی برای پرداخت بدهی های دولت از محل بازار سرمایه انجام شده است، گفت: سازمان بورس درصدد تقویت این حوزه است.

    وی همچنین به تلاش برای افشای همه اطلاعات به طور مستقیم از طریق کدال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اطلاعات به طور مستقیم از کدال منتشر می شود و سعی بر این است که برخی اطلاعات که باعث توقف نماد میشود نیز به زودی به طور مستقیم از طریق کدال منتشر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو