عصر بازار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:

افزایش ۳۰ درصدی صادرات پس از برجام

عصر اعتبار- گلچین با بیان اینکه در مجموع پس از برجام اختلاف و تغییر ۳۰ درصدی برای ما ایجاد شده است، گفت: توانستیم با بانک‌های متوسط و بانکهایی که در ایالات متحده یا شعبه ندارند و یا شعبات کوچکتری دارند و امکانات محدودی را در اختیار ما گذاشته‌اند، توافقاتی حاصل کنیم.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات پس از برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، فرزان گلچین رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درباره صادرات این اتحادیه گفت: ما در حال حاضر مواد پلیمری و غیر مایعات را از پارس جنوبی و ایلام به کشورهایی مثل افغانستان عراق و مابقی به بازار خلیج فارس ارسال می‌کنیم که بخشی جذب پالایشگاه‌های کشورهای همسایه می‌شود و بخشی نیز به کشورهایی مثل سنگاپور فرستاده می‌شود.

    وی افزود: بیشتر محصولات صادراتی ما به کشور‌های CIS ارسال می‌شود و بخشی به اروپا و مابقی مایعات نیز در حوزه خلیج فارس و آسیای دور مصرف می‌شود.

    گلچین درباره تغییر اوضاع صادرات پس از برجام اظهار داشت: بعد از برجام بیشتر برای صادرات در بخش‌های دولتی گشایش حاصل شده اما برای بخش خصوصی نیز تغییراتی حاصل شده است و در مجموع پس از برجام اختلاف و تغییر 30 درصدی برای ما ایجاد شده است.

    وی با اشاره به اینکه کماکان مشکلات بانکی ما پابرجاست، گفت: ما عمدتا برای تبادل پول مشکل داریم در برخی جا‌ها توانستیم با بانک‌های متوسط و بانکهایی که در ایالات متحده یا شعبه ندارند و یا شعبات کوچکتری دارند و امکانات محدودی را در اختیار ما گذاشته‌اند، توافقاتی حاصل کنیم.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: ما در حال حاضر بیشتر بدنبال احیای بازارهای قبل از برجام هستیم که به سبب شرایط پیش آمده به طور اتوماتیک از بین رفت و نتوانستیم طبق شرایط عرف بین المللی کالا صادر کنیم و یا دریافت و پرداخت‌ها صورت گیرد.

    وی یادآور شد: ما بیشتر به دنبال بازار اروپا هستیم که در شرایط فعلی بدست آوردن این بازار کار زیادی می‌برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو