عصر بازار

۸ راه برای این‌که میلیاردر به‌نظر برسید، حتی اگر میلیاردر نیستید

عصر اعتبار- ما با الهام‌گرفتن از کتاب «راهنمای میلیاردرها: چگونه مانند میلیاردرها به‌نظر برسیم و رفتار کنیم، حتی اگر میلیاردر نیستیم» نوشته‌ی ویکی اولیور، از دجوستو پرسیدیم آدم‌ّها چگونه می‌توانند فارغ از میزان درآمدشان، میلیاردر به‌نظر برسند. در ادامه، پاسخ او را به سوال‌مان آورده‌ایم که در خلال آن توصیه‌های اولیور نیز آورده‌شده‌اند

۸ راه برای این‌که میلیاردر به‌نظر برسید، حتی اگر میلیاردر نیستید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، سیلویا دجوستو، مشاور وجهه‌ی عمومی، می‌گوید به‌هیچ‌وجه دوست‌ندارد کسی به او بگوید برای تغییر سرو وضعش «پول کافی» ندارد. به‌نظر او، برابر دانستنِ خوش سر و وضع بودن را با پول داشتن، باور اشتباهی است.

    مهم نیست درآمدتان چه‌قدر است؛ نشان‌دادن حس قدرت و اعتمادبه‌نفسی که معمولا در ثروتمندان یافت‌می‌شود چندان دشوار نیست، به شرطی که توجه‌تان را به چیزهای درست معطوف‌کنید.

    دجوستو پیش از شروع حرفه‌ی مشاوری وجهه‌ی عمومی در 2009، بیش از 20 سال در حوزه‌ی منابع انسانی کار کرده‌است. شرکت او که مشاوره‌ی وجهه‌ی مدیران اجرایی نام‌دارد، با مدیران عاملی که به‌دنبال بهبود نحوه‌ی شناساندن خود به دیگران و حرفه‌ای‌هایی که به‌دنبال بهبود جایگاه خود در صنعت بوده‌اند، کار کرده‌است. به‌علاوه، او به شرکت‌ها نیز درباره‌ی پوشش سازمانی‌شان مشاوره‌می‌دهد؛ شرکت‌هایی چون مک‌کنزی، ب‌ام‌و و توماس کوک که در وب‌گاه او نیز فهرست‌شده‌اند.

    در اینجا به 8 راه اشاره شده است که میلیاردر به‌نظر برسید، حتی اگر میلیاردر نیستید.

    1.قانون یک‌سوم را به‌کار بگیرید و عاقلانه خریدهای بزرگ انجام‌دهید

    هر مردی باید دست‌کم یک دست کت و شلوار خوب و هر زنی باید دست‌کم یک کت خوب داشته‌باشد که به شلوار یا دامن‌اش بیاید. دجوستو پیشنهاد می‌دهد این سرمایه‌ها باید گران‌قیمت به‌نظر برسند، و این‌‌که مشتریان او “اگر بیشتر درآمد داشته‌باشند، باید بیشتر خریدهای بزرگ داشته‌باشند”.

    او در ادامه می‌گوید حرفه‌ای‌ها می‌توانند “هوشمندانه خرید کنند”، اما به شرطی که به کیفیت بی‌توجه نباشند. او نگاه‌انداختن به مجلات مد و وب‌گاه‌هایی نظیر The Outnet و Gilt را توصیه‌می‌کند.

    اولیور در کتاب خود قانون یک‌سوم را پیشنهاد می‌دهد: “یک‌‌سوم تعدادی که قبلا در نظر گرفته‌بودید لباس بخرید و در عوض سه‌برابر بیشتر برای هر لباس خرج‌کنید”. پس به‌جای این‌که سه شلوار میان‌قیمت بخرید، یک شلوار گران‌قیمت بخرید و آن را همه‌جا بپوشید.

    2.جزییات همه‌چیز را در نظر بگیرید، حتی قاب تلفن همراه‌تان را

    دجوستو به دورانی که در یک شرکت آلمانی مسئول استخدام بود و مصاحبه‌ای که با یک جویای کار داشت، اشاره‌می‌کند. او می‌گوید: “مصاحبه‌شونده بسیار خوب به‌نظر می‌رسید و به سوال‌ها جواب‌های خوبی می‌داد. اما در لحظات پایانی مصاحبه، آیفون‌اش را از جیب درآورد تا قرار ملاقات بعدی را روی تقویم گوشی‌اش مشخص‌کند، ” و زمانی‌که در حال ویرایش تقویم‌اش بود، دجوستو کلمه‌ای زننده روی قاب گوشی او دیده‌بود، و اینجا بود که نسبت‌به هر چه درباره‌ی این شخص فکر می‌کرد دچار شک و تردید شد. دجوستو در نهایت او را استخدام‌کرد، اما در حقیقت نزدیک بود این شخص با یک بی‌دقتی، تاثیر برخورد اول بسیار خوب خود را از بین ببرد.

    دجوستو می‌گوید: «اگر به وجهه‌تان واقعا اهمیت می‌دهید، باید بدانید چیزهایی بیشتر از کت و شلوارتان در آن دخیل هستند». این سخن یعنی میز شما، چیزهایی نظیر گردن‌بند و مچ‌بند و حتی قاب تلفن همراه‌تان بخشی از وجهه‌ی حرفه‌ای شما هستند.

    3.بنابر عرف صنعتی که در آن کار می‌کنید لباس بپوشید، اما کمی هم سلیقه‌ی خودتان را ابراز کنید.

    واضح است که فارغ از آیین‌نامه‌ی پوششی شرکت‌تان، در هر صنعتی آدم‌ها به‌شیوه‌ای که عرف آن صنعت است لباس می‌پوشند. پیشنهاد دجوستو این است که در بیشتر موارد، نباید سعی‌کنید خودتان را بیش از حد متفاوت از سایرین جلوه‌دهید. اگر در حوزه‌ی تامین مالی کار می‌کنید، لباس رسمی بپوشید، و اگر در حوزه‌ی فناوری کار می‌کنید، تیپ غیررسمی‌تری داشته‌باشید. لباس پوشیدن مانند مدیرعامل شرکت، راحت‌ترین کار ممکن است.

    همان‌طور که مشخص‌است، دجوستو تمایل‌ندارد مشتریانش کپی‌های برابر اصل یک‌دیگر باشند. پیشنهاد او، داشتن یک لباس مناسب برای محل کار است که بتوان کمی ظاهر آن را تغییر داد. او برای نمونه از مدیرعاملی یاد می‌کند که به سبک مرسوم کت و شلوار تیره می‌پوشید، اما بخش‌هایی از کت‌اش نواردوزی صورتی تند داشت یا گل‌گلی بود.

    4.یادتان باشد پوشیدن «لباس غیررسمی» به‌معنی نامناسب لباس‌پوشیدن نیست

    دجوستو می‌گوید مشکل لباس غیررسمی این است که برخلاف لباس رسمی تعریف دقیقی از آن وجود ندارد.

    او می‌گوید: “خیلی‌ها فکر می‌کنند پوشش غیررسمی با اهمیت‌ندادن به سر و وضع مترادف است”. برعکس، پوشش غیررسمی باید به این معنا باشد که تنها بخش‌هایی از لباس سازمانی‌تان متفاوت هستند. دجوستو به باراک اوباما اشاره‌می‌کند که تعریف کلی‌اش از لباس غیررسمی، درآوردن کت و کروات و بالازدن آستین‌ها است. شما می‌توانید یک قدم فراتر بروید و مثلا به‌جای شلوار پارچه‌ای، شلوار جین مناسب بپوشید، اما از پوشش رایج کسب‌وکارتان چندان فاصله نگیرید.

    دجوستو می‌گوید یکی از قانون‌های شخصی‌اش برای پوشش غیررسمی این است که بتوان به‌سرعت پوشش رسمی‌تری بر آن به‌تن کرد. برای نمونه در برخی کشورها می‌توان با پوشش غیررسمی در آخرین روز کاری هفته به محل کار رفت (که از آن با عنوان Casual Friday یاد می‌کنند). در این صورت اگر جلسه‌ی مهمی داشت‌باشید، می‌توانید به‌سرعت لباس رسمی به‌تن کنید.

    5.عطر و ادکلن کم‌تر باشد بهتر است

    میلیاردر ها هم عطر تندی به بدنشان نمی‌زنند. عطری که به خودتان می‌زنید هیچ‌وقت نباید آن‌قدری زیاد باشد که موجب حواس‌پرتی طرف صحبت‌تان شود.

    دجوستو می‌گوید: “وقتی بوی عطرتان به مشام خودتان می‌رسد یعنی بیش از حد به خودتان عطر زده‌اید”. جالب است که این نکته در همه‌جای جهان صادق نیست و مثلا در فرانسه یا ایتالیا، زیاد عطر و ادکلن‌زدن بسیار رایج و معمول است، و برعکس امریکایی‌ها نباید به خودشان زیاد عطر بزنند.

    6.هیچ‌وقت نگذارید «عیب» (لباس‌تان)، اعتماد به‌نفس شما را کاهش‌دهد

    دجوستو معتقد است کلیدِ نشان‌دادن حس قدرت، مطمئن‌به‌نفس‌بودن است، برای اینکه میلیاردر به نظر یرسید باید اعتماد به نفس داشته باشید. و بدترین چیز برای اعتماد‌به‌نفس، فکرهای آزاردهنده درباره‌ی عیب و ایرادهای لباس‌تان است. هیچ‌کس متوجه دکمه‌ای که از کت‌تان افتاده‌است نمی‌شود، اما به‌مجرد این‌که درباره‌ی آن نگران شوید، ممکن‌است رفتارتان به‌شکل ناخودآگاه توجه دیگران را به آن جلب‌کند. بر همین روال، اگر یک روز از صبح با خودتان فکر کنید دندان‌هایتان به‌قدر کافی سفید نیست، ممکن‌است سایرین هم به‌دنبال شما حرف‌تان را تایید کننند.

    مشکل‌تان هر چه هست، یا قبولش کنید یا اصلاحات لازم را انجام‌دهید. چون وقتی یا خودتان راحت نیستید، آراسته‌ترین ظاهر ممکن را نخواهید داشت.

    7.جوری لباس بپوشید که بلندتر به‌نظر برسید

    آدم‌های قدرتمند به چشم می‌آیند. اولیو در کتاب خود می‌نویسد: “ما به‌طور ناخودآگاه به‌دنبال مدیران بلندقدتر هستیم، چون بلندی قد را با اقتدار مرتبط می‌دانیم”.

    پس اگر به‌طور طبیعی از این موهبت برخوردار نیستید، می‌توانید تصور بلندقد بودن خودتان را در دیگران ایجاد کنید. مجله‌ی اینترنتی اگزمینر پیشنهاد می‌دهد خانم‌ها کفش پاشنه‌بلندی بپوشند که بندی یا چکمه‌مانند نباشد. مجله‌ی اینترنتی اَسک‌مِن هم پیشنهاد می‌دهد آقایان برای نشان‌دادن قدرت، لباس‌های تیره به‌تن کنند. هر دوی این‌ها همچنین توصیه‌می‌کنند آدم‌های کوتاه‌قد به سراغ لباس‌هایی تک‌رنگ و متناسب با فیزیک بدن‌شان بروند.

    8.اگر می‌خواهید پوست‌تان درخشنده باشد، خواب کافی داشته‌باشید

    داشتن پوست درخشان در زیبایی چهره تان تأثیر دارد. و این یکی از راه های میلیاردر به نظر رسیدن داشتن چهره زیبا است. در نهایت، برای داشتن پوستی سالم و درخشنده، باید در طول روز به‌قدر کافی خواب داشته‌باشید. اولیور پیشنهاد می‌دهد چند روزی مقدار خواب‌تان و بهره‌وری متناظر در هر روز را یادداشت‌کنید.

    او در کتاب خود می‌نویسد: «به‌مجرد این‌که مقدار خواب ایده‌آل‌تان در هر روز را مشخص‌کردید، سعی‌کنید همیشه به همان مقدار بخوابید، حتی در روزهای تعطیل. خودتان را مجبور کنید در ساعت مشخصی به‌خواب بروید و تقریبا هر رور در زمان مشخصی از خواب بیدار شوید».

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو