عصر بازار

نوربخش خبر داد

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی از هفته آینده در تهران

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین تمام زوایای زندگی حدود ۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی است.

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی از هفته آینده در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در آیین افتتاح ساختمان اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان که امروز(چهارشنبه 30 تیرماه)‌برگزار شد، با بیان این‌که تامین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد:‌ این شرایط به دلیل ایستادگی مردم ایران به کشور تحمیل شده است؛ از سوی دیگر شاهد  کاهش قیمت نفت نیز بودیم که در پی آن درآمد سالانه کشور از نفت، از 100 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد این در حالی است که متاسفانه بخش مهمی از اقتصاد ما به درآمدهای نفتی وابسته است.

    وی افزود:‌ با این شرایط، دولت خدمتگذار با برنامه‌ریزی صحیح، موجب شد تا در کشور خللی ایجاد نشود و هم تورم مهار شد و هم با مذاکراتی که در تاریخ ایران بی‌بدیل بود، تحریم‌ها لغو شد.

    نوربخش با بیان این‌که در شرایط فعلی در سازمان تامین اجتماعی کارهای بزرگی انجام می‌شود، گفت:‌ در حال حاضر 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین تمام زوایای زندگی حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی است و خدمات مختلفی به آنان ارایه می‌شود.

    وی با بیان این که در سال 95 رقم 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین 3 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود که تقریبا معادل هزینه‌ای است که در هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود؛ 210 میلیارد تومان نیز در سه ماهه نخست امسال جهت بیمه بازنشستگان پرداخت شده است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ به اندازه یک‌سوم بودجه عمومی در سازمان تامین اجتماعی جهت تجهیز و تعهدات هزینه می‌شود و این در حالی است که به بودجه عمومی کشور متکی نیست.

    وی اظهار کرد:‌ بزرگترین هدف سازمان تامین اجتماعی، تولید امنیت اجتماعی است که مهم‌ترین وظیفه است و اگر در گذشته نقدی وجود داشت در خصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی در تولید امنیت اجتماعی بود.

    نوربخش ادامه داد:‌ تغییر 8 مدیرعامل در طول 8 سال در سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد حاکمیتی است، کفایت می‌کند که نشان دهد دولت‌های قبل چه نوع نگاهی به سازمان تامین اجتماعی داشتند.

    وی عنوان کرد: ‌شاهد بودیم در سازمانی که وظیفه آن تامین امنیت اجتماعی و ارایه خدمات به مردم است، چه تغییرات و فعل و انفعالاتی رخ داد و از یاد نمی‌بریم که یک‌شنبه سیاه در این سازمان رخ داد؛ دوربین مخفی در اتاق مدیرعامل سازمان نصب می‌شود و افرادی را می‌آورند و از آنها تصویربرداری می‌کنند و سپس در مجلس پخش می‌شود و این کار موجب شد که رهبر انقلاب غمگین شوند و گفتند که این ناراحتی ناشی از دو دلیل است، این‌که مردم از این اتفاقات ناراحت شدند و دیگر این‌که در این سازمان فرایندی نامناسب رخ داده است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون و پس از آن شرایط، هم سازمان باثبات است و هم مسئولان آن پاک‌دست هستند و در مجموعه سازمان‌های قانون‌مند کشور تعریف شده است؛ سازمان تامین اجتماعی با چالش‌های حیثیتی روبه‌رو بود ولی در سال گذشته دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی را به همراه 62 سازمان دیگر به عنوان سازمان‌های قانون‌مند تعریف کرده است.

    نوربخش با بیان این‌که اکنون هیچ نقد و خللی از سوی دستگاه‌های نظارتی متوجه سازمان تامین اجتماعی نیست، گفت: ‌تمام کارها در این سازمان بر مدار قانون انجام می‌شود و تمام بنگاه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با منطق صحیح و به دور از لابی‌گری‌هایی که متاسفانه در گذشته بسیار با آن درگیر بودند، فعالیت می‌کنند.

    وی ادامه داد: از یادمان نرود که حدود نیمی از شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی و به عبارت دیگر 138 شرکت با یکی از متهمان که پرونده قضایی آن در جریان است، در تعامل بودند و به لطف خدا این معامله که در قالب یک تفاهم‌نامه بود و این تفاهم‌نامه از لحاظ حقوقی هم مشکل داشت و چک و پول در آن تعیین شده بود، به انجام نرسید.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ‌در سازمانی که چنین شرایطی در آن حاکم بود، اکنون می‌توان با قاطعیت گفت که شرکت‌های سهامی عام سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه اقتصادی و سیاسی نیست و یک نهاد پاسخگو است و افتخار ما این است که اکنون صدای مستمری‌بگیران شنیده می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که سیاست سازمان تامین اجتماعی گسترش عدالت در ارایه خدمات است، عنوان کرد:‌ در هفته تامین اجتماعی 40 پروژه را افتتاح یا آغاز کرده‌ایم؛ سیاست ما مبتنی بر گسترش عدالت در ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی است و این پروژه‌ها در مناطق محروم مختلف کشور هستند.

    نوربخش با بیان این‌که خوزستان با توجه به محرومیت‌های تاریخی بسیار، نیازمند تلاش مضاعف سازمان تامین اجتماعی است،  ادامه داد: ‌افتخار داریم که در این دولت، پروژه‌هایی که سال‌ها در مناطق محروم متوقف بود را در اسرع وقت افتتاح کنیم.

    وی گفت:‌ در خصوص ارایه خدمات در سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی اقدامات بسیاری انجام شده است؛ پس از تلاش‌های دو ساله از هفته آینده دفترچه‌های قدیمی تامین اجتماعی حذف و کارت الکترونیکی جایگزین به صورت آزمایشی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو