عصر بازار

نباید به بودجه ۹۵ سیاسی نگاه کرد

عصر اعتبار- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانکهای کشور از انباشت بدهی رنج می برند گفت: اگر نمایندگان مجلس به لوایح بودجه ۹۵ به صورت احساسی و سیاسی نگاه کنند مشکل برطرف نخواهد شد.

نباید به بودجه ۹۵ سیاسی نگاه کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    دغدغه اصلی دولت اصلاح ساختار نظام بانکی و ساماندهی بانکهاست تا بتواند به گونه ای تسویه بدهی انباشت  شده بانکها را سروسامان دهد اما غافل ازاینکه علیرغم انباشت بدهی بانکها مجلس دهم به اصلاحیه بودجه سال 95 تن نداد و بانکها را در انباشت بدهی ها به حال خود رها کرد.

    ابراهیم نکو نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری«عصراعتبار» در خصوص رد اصلاحیه بودجه سال 95 در مجلس اظهار کرد: بودجه 95 باید در مجلس دهم  به صورت دقیق و منطقی مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که رد این موضوع به دنبال خود عواقبی را در آینده به همراه خواهد داشت.
    وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نشستهای مشترکی را با دولت داشته باشند تا بتوانند به صورت منطقی ریشه مشکلات و اختلافات را حل کنند و اگر به صورت احساسی و یا به صورت سیاسی به موضوع  نگاه کنند مشکل برطرف نخواهد شد.
    نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود:  هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس انباشت بدهی بانکهاست اما اینکه چرا با لایحه دولت مخالفت کردند معلوم نیست شاید می خواهند  گزینه دیگری را جایگزین کنند به عقیده بنده این موضوع یک هشدار تلقی می شود چرا که انباشت بدهی یک رنج نامه ای شده برای بخشهای مختلف تولیدی، اشتغال، صادرات و واردات؛ بنابراین ضرورت دارد تا نمایندگان مجلس این موضوع را حل کنند و با مشورت کردن با دولت یک روش منطقی ارائه دهند.
    نکو در خصوص کاهش نرخ سود بانکی نیز افزود:  کاهش نرخ سود بانکی در کوتاه مدت بر تولید و اشتغال تاثیر چندانی نخواهد  داشت  و شاید با سرمایه گذاری بیشتر بتوان آرامش را به چرخه تولید بازگرداند.
    وی تاکید  کرد: سودآوری در بخش تولید برای افراد یک ارزش است تا منتظر دریافت سود اندک از بانکها  باشند  به طور یقین سرمایه گذاران، سرمایه خود را به بخش تولید و اشتغال سوق خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی