عصر بازار

سفیر روسیه در ازبکستان:

مسکو ۶ میلیارد دلار در اقتصاد ازبکستان سرمایه‌گذاری کرده است

عصر اعتبار- سفیر روسیه در تاشکند با اشاره به همکاری‌های مناسب ۲ کشور گفت: مسکو طی چند سال اخیر بیش از ۶ میلیارد دلار در اقتصاد ازبکستان سرمایه‌گذاری کرده است.

مسکو ۶ میلیارد دلار در اقتصاد ازبکستان سرمایه‌گذاری کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولادیمیر تیوردن‌اف سفیر روسیه در تاشکند در جمع خبرنگاران گفت: روابط 2 کشور از سطح بالای حسن نیت و اعتماد متقابل برخوردار است

    وی ادامه داد: تاشکند و مسکو علاقمند به توسعه پایدار و شکوفایی، افزایش اعتبار و تحکیم موقعیت‌ها در منطقه و عرصه بین‌المللی می‌باشند.

    تیوردن‌اف اظهار داشت: گفت‌وگوهای مستمر بین «اسلام کریم‌اف» رئیس جمهور ازبکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در امر گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها نقش بزرگی را ایفا می‌کنند. 

    وی خاطرنشان کرد: تاشکند و مسکو در عرصه بین‌المللی و منطقه ای از جمله در چارچوب سازمان ملل متحد، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع و سازمان همکاری شانگهای به طور موفقیت‌آمیز همکاری می‌کنند.

    سفیر روسیه یادآور شد: امروز ازبکستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی روسیه در بین کشورهای منطقه آسیای مرکزی است که حدود 18 درصد مبادلات بازرگانی خارجی تاشکند متعلق به مسکو است.

    «تیوردن‌اف» تاکید کرد: هم اکنون روابط اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و روسیه با سرعت در حال توسعه و از چشم‌انداز خوبی برخوردار است.

    این دیپلمات ارشد روسیه گفت: مسکو یکی از بزرگترین همکاران سرمایه‌گذاری ازبکستان است که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌های روسی در اقتصاد این کشور بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

    به گفته وی، هم اکنون در ازبکستان بیش از 900 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند.

    در ازبکستان نمایندگی 85 شرکت روسیه افتتاح شده است. در روسیه نیز بیش از 500 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکستان ایجاد شده است.

    بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، روسیه استقلال این کشوررا در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو