عصر بازار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان:

مهار تورم و ایجاد آرامش اقتصادی دو اقدام مهم دولت یازدهم است

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: مهار تورم و ایجاد آرامش اقتصادی در جامعه به منظور توسعه سرمایه‌گذاری دو اقدام مهم دولت یازدهم بوده که با جدیت در حال تداوم است.

مهار تورم و ایجاد آرامش اقتصادی دو اقدام مهم دولت یازدهم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، صالح دریانورد صبح امروز در حاشیه نشست بررسی موانع اشتغال در استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از بهترین زمینه‌ها برای مهار بیکاری در کشور میدان دادن به سرمایه‌گذاران واقعی به منظور توسعه ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه است که دولت یازدهم در این زمینه اقدامات فراوانی برای ثبات بخشی به فضای اقتصادی کشور انجام داده است.

    وی بیان کرد: مهار تورم و ایجاد رونق اقتصادی به مجموعه عوامل متعددی وابسته است که باید برای رسیدن به موفقیت در این زمینه سیاست‌های همسو و مدبرانه‌ای در همه دستگاه‌ها اتخاذ شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با اشاره به طرح‌های متعدد اقتصادی اجرا شده در کشور در طول 37 ساله اخیر خاطرنشان کرد: مجموعه این سیاست‌ها موجب رقم خوردن وضعیت فعلی اقتصادی است که با وجود برخی موانع برای کشور به خصوص در زمینه تحریم‌ها از سوی دولت در همه زمینه‌ها در حال رصد و پیگیری است تا بتوان این موانع را از پیش روی توسعه اقتصادی کشور برداشت.

    دریانورد، ایجاد اشتغال را اولویت اصلی دولت یازدهم و مهم‌ترین انتظار مردم از دولتمردان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط برای ایجاد هر شغل در کشور باید 70 تا 100 میلیون تومان هزینه شود که با توجه به سیاست‌های مهار تورم در کشور، اختصاص این میزان تسهیلات در کشور با ملاحظات خاصی صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: تورم از حدود 45 درصد در اواخر دولت گذشته اکنون به طور کلی مهار شده و بر اساس آمارهای رسمی در کشور به حدود 10 تا 12 درصد رسیده و تلاش‌های دولت برای تداوم این وضعیت ادامه دارد و از سوی دیگر بخش‌های مختلف اقتصادی در حال تلاش برای مهار بیکاری موجود هستند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان اضافه کرد: ما در استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال آفرینی داریم و توفیق سیاست‌های ثبات آفرین دولت در زمینه اقتصادی بیش از هر استان دیگری بر هرمزگان تأثیر می‌گذارد و بنابراین باید از این فرصت‌ها استفاده بهتری داشته باشیم.

    دریانورد اظهار کرد: منابع موجود در کشور به خصوص درآمدهای نفتی پاسخگوی نیازهای مالی کشور نیست و باید راه‌های جدید و منابع درآمدی متناسب با بازارهای منطقه را تقویت کنیم و استان هرمزگان در این زمینه نقش مهمی در کشور دارد.

    وی همچنین خواستار تلاش مدیران دستگاه‌های مختلف استان برای نمود یافتن فعالیت‌های دولت در امور جاری زندگی مردم شد و گفت: تکریم ارباب رجوع و رفع فوری مشکلات مردم را در دستور کار جدی خویش قرار دهید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی