عصر بازار

واریزی حقوق کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سیستم پایا

عصر اعتبار- خزانه داری کل کشور اعلام کرد که حقوق تیرماه دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وابسته به وزارت علوم از طریق سیستم پایا بانک مرکزی و خزانه به طور مستقیم به حساب های کارکنان دولت واریز شد.

واریزی حقوق کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سیستم پایا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، «اکرمی» معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اعلام کرد: حقوق تیرماه دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وابسته وزارت علوم از طریق سیستم پایا بانک مرکزی از طریق خزانه همانند سایر دستگاههای اجرایی ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و پروژه خزانه داری الکترونیک به طور مستقیم به حسابهای کارکنان دولت واریز شد.
    به گزارش ایرنا، پایاپای الکترونیک (پایا) زیرساخت اصلی مبادلات پولی بین بانکی حسابی انبوه به شمار آمده و ستون فقرات حواله ها و انتقال وجه بین بانکی را در کشور تشکیل می دهد.
    «پایا» به گونه ای طراحی شده که می تواند دستور پرداختهای متعدد را از طرف بانکها دریافت، پردازش و برای انجام به بانک های مقصد ارسال کند. متناظراً بانکها نیز می توانند دستور پرداختهای مشتریان خود را به صورت انفرادی یا انبوه دریافت و برای پایاپای و انجام در بانکهای مقصد به «پایا» ارسال کنند.
    سامانه پایاپای الکترونیک در درون خود دارای دو هسته جداگانه «انتقال اعتبار» و «برداشت مستقیم» است که ارایه خدمات ارزش افزوده را برای بانکها میسر می سازند.
    هسته انتقال اعتبار یا انتقال مستقیم همانند یک سامانه حواله بین بانکی عمل می کند؛ با این تفاوت که این سامانه علاوه بر پذیرش حواله های انفرادی قادر خواهد بود تا حواله های انبوه شامل تعداد بسیار زیادی دستور پرداخت را نیز از بانکها و مشتریان آنها دریافت و پردازش کند.
    قابلیت های «پایا» ارایه خدماتی چون پرداخت الکترونیکی اقساط تسهیلات، پرداخت حقوق و مستمری و پرداخت سود سهام و اوراق بهادار را در شبکه بانکی میسر می سازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی